شناسهٔ خبر: 79812 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بادامچیان در نشست خبری:

چگونگی حمایت موتلفه از احمدی نژاد/ تقسیم بندی اصولگرایان،سیاسی است

بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص تقسیم بندی اصولگرایان به معتدل و غیر متعدل گفت: من این تقسیم بندی را سیاسی می دانم.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، اسدالله بادامچیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دفتر استانی حزب موتلفه استان کرمانشاه برگزار شد، در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص اینکه نظر شما پیرامون مطرح کردن بحث رفراندوم در موضوعات اساسی از سوی حجت الاسلام روحانی چیست، اظهار داشت: بنده معمولا در خصوص اظهار نظر های افراد صحبتی نمی کنم زیرا در نظام ما آزادی بیان به صورت کامل وجود دارد و هر کسی از جمله جناب آقای رئیس جمهور نیز می تواند نظر خود را بیان کند اما اینکه بگویم منظور ایشان از بیان از سخنان چیست را نمی دانم.

وی افزود: اگر ایشان موضوع مشخصی را تعیین می کردند که در خصوص آن همه پرسی برگزار شود، آن زمان می توانستم در خصوص آن اظهار نظر کنم اما اینکه به صورت کلی این مسئله را مطرح کرده اند، دیگر نمی شود در خصوص آن صحبت کرد.

بادامچیان ادامه داد: به عنوان مثال اگر ما بخواهیم قانون اساسی را بازنگری کنیم حتما می توانیم همه پرسی را برگزار کنیم و شرایط خاص آن در قانون اساسی پیش بینی شده است لذا  از نظر من موضوع فوق العاده ای نیست هر چند که دوستان اصلاح طلب از این مسئله خیلی می خواستند بهره ببرند که از نظر من اشتباه می کنند زیرا اظهار نظر رئیس جمهور اگر طبق موازین قانون اساسی باشد شدنی است و اگر هم نباشد دیگر نمی توان به آن توجهی داشت.

بادامچیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا برخی از سیاسیون اظهار کرده اند که تاکنون در کشور رفراندوم برگزار نشده است، در حالی که تاکنون ۳ بار سابقه برگزاری رفراندوم داشته ایم، گفت: بنده نمی توانم نیت خوانی کنم و از نیت آن ها با خبر شوم که چرا چنین سخنانی را مطرح کرده اند.

بادامچیان در کرمانشاه. jpg

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی استان کرمانشاه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه "موضع حزب موتلفه در خصوص جلسات همگرایی اصولگرایان در استان ها چیست، گفت: اصل وحدت و همگرایی همواره مورد توجه موتلفه بوده است و بعد از پیروزی انقلاب همواره آن را بررسی و اجرا کرده ایم. قبل از انقلاب اسلامی نیز وضعیت به همین روال بوده است. ما در دوران ۱۶.۵ سال قبل از پیروزی انقلاب همواره با تمامی گروه های مبارز تعامل بر مبنای ارزش های خود را داشته ایم و سازش ها  و سازش کاری ها برای ما مطرح نبوده است اما با همه آن ها کار کرده ایم.

با نهضت آزادی و جبهه ملی هم همکاری داشته ایم

وی افزود: پس از سال ۵۷ بر اساس نظر مبارک حضرت امام(ره) که فرمودند همه با هم کار کنند، با همه نیز کار کردیم. حتی در کمیته استقبال از حضرت امام (ره) که شورای مرکزی آن مرحوم شهیدان مطهری، مفتح و محلاتی و بنده بودیم، برای اینکه همه در استقبال از امام(ره) حضور داشته باشند  آقایان صباغیان و تهرانچی از نهضت آزادی و آقای شاه حسینی از جبهه ملی را دعوت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مشی حزب موتلفه همکاری و تعامل با همه نیروها بوده، هست و خواهد بود، گفت: طبیعی است که همکاری تنها میان نیروهای هم هدف، هم عقیده و همراه صورت می گیرد زیرا به عنوان مثال لیبرال ها و اصولگرایان که در اصول و عقیده و هدف با هم یکسان نیستند، نمی توانند وحدت داشته باشند. یعنی وقتی که نهضت آزادی ها انقلاب را قبول ندارند، همانطور که در کتاب نهضت آزادی آمده است که آقای بازرگان به حضرت امام(ره) گفته است که انقلاب زود است خوب مشخص است که این افراد نمی توانند با انقلابیون تعامل داشته باشند.

به گفته بادامچیان نیروهای خودی و غیر خودی نمی توانند همراه بشوند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اخیرا حجت الاسلام تقوی از همه اصولگرایان با سلیقه های مختلف که اصول را که انقلاب اسلامی، خط امام خمینی(ره)، ولایت فقیه عادل و قانون اساسی را قبول دارند دعوت کردند و ما هم در جلساتی را که عنوان آن همگرایی است، حضور داریم.

وی گفت: روز گذشته نیز در سالن مصلای تهران این جلسه برگزار شد و آیت الله علم الهدی، حجت الاسلام تقوی و آقای دکتر حداد عادل در آن صحبت کردند و ما نیز حضور داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین ما به همگرایی، وحدت و همراهی اعتقاد داریم و معتقد هستیم  که می شود در نکات مشترک با هم همکاری داشته باشیم.

محوریت ما در همگرایی جامعتین است

بادامچیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه " هر همگرایی و همکاری نیازمند یک محوریت است، در جلساتی که پیش رو دارید این محوریت چه شخصی خواهد بود" گفت:  ما  در دیداری که با جمعیت ایثارگران و همچنین جبهه پایداری داشتیم، صراحتا تاکید داشتیم که سازوکار وحدت بر مبنای ارزش هاست.

وی مبانی رایج دیگر وحدت را منافع و سهم دهی دانست و گفت: گاهی وحدت هم می تواند بر مبنای منافع باشد زیرا وقتی منافع مشترک داریم پس با هم می توانیم مشترک کار کنیم. گاهی هم وحدت می تواند بر مبنای سهم دهی باشد.

بادامچیان گفت: وقتی می گوییم که مبنای وحدت ارزش ها باشد روال کار این است که به عنوان مثال در انتخابات مجلس بایستی افراد ارزش گرا و اصلح را معرفی کنیم حالا چه موتلفه ای باشند و چه نباشند.

وی گفت: محور ما در این امور جامعتین یعنی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز خواهد بود. دلیل اینکه به آن جامعتین می گوییم این است که این ۲ حزب نیستند بلکه نهاد هستند و از طرفی این ۲ نهاد برای خودشان بحثی ندارند و مانند حزب بر اساس منافع خودشان عمل نمی کنند بلکه مصلحت را در نظر می گیرند.


بادامچیان در کرمانشاه 2.jpg

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: در موارد اختلافی نیز فصل الخطاب ما جامعتین خواهد بود و در مصادیق و  نامزدها حکمیت با جامعتین است.

بادامچیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اینکه آیا در فرصت باقی مانده به انتخابات احزاب و گروه های سیاسی  به همگرایی مناسبی خواهند رسید، گفت: این مسئله به شرایط و استقبال مردم از آن ها بستگی دارد. اگر می بینیم  به عنوان مثال در برخی از کشورها که حاکمیت حزبی برقرار است برخی از احزاب به زیر چتر حزب دیگری می روند برای این است که آرای زیادی در جامعه ندارند.

به گفته بادامچیان این شرایط گاهی نیز در ایران وجود دارد و در برخی از شرایط احزاب برای کسب آرا با هم همکاری دارند.

اصلاحات اگر در کشور جایگاه داشت عارف را مجبور به کناره گیری نمی کرد

وی در خصوص اینکه اقبال جامعه به سمت چه جریانی است، گفت: این مسئله برای مجلس و ریاست جمهوری با یکدیگر فرق می کند. همچنین جمعیت شهرها نیز در این مسئله تاثیر گذار است اما اگر بخواهیم بگوییم که کدام جریان در کشور بیشتر مورد توجه است، طبیعی است که اصلاح طلبان مورد توجه نیستند زیرا اگر مورد توجه بودند در انتخابات اخیر آقای عارف را مجبور به کنار گیری نمی کردند و به سراغ کسی مثل آقای روحانی که اصلاح طلب نبوده است، نمی رفتند.

بادامچیان تصریح کرد: الان هم وضعیت به همین صورت است و من در کشور اصلاح طلبان را دارای جایگاه مناسبی برای انتخابات مجلس نمی بینیم.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان و جریانات اصلاح طلبی ۲ موضوع متفاوت از یکدیگر هستند. اصلاح طلبان نیز مانند دیگر افراد دارای حقوق اجتماعی هستند.   به عنوان مثال هنوز هم افرادی از وابستگان حزب توده که سابقه ننگینی داشت در کشور زندگی می کنند و از همه حقوق شهروندی نیز برخوردار هستند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اما در خصوص جریان اصلاح طلبی و اقبال مردم از آن ها وضعیت متفاوت است زیرا مردم به امام(ره)، نظام، مقام رهبری و قانون اساسی کشور معتقد هستند و اصلاح  طلبی با این نوع سیاست مغایرت دارد به صورتی که هر وقت اصلاح طلبان به روی کار امده اند در دور بعد چنان کنار می روند که کاملا منزوی می شوند. به عنوان مثال مجلس سوم که در مجلس چهارم هیچ کدام از آن ها رای نیاوردند و یا اینکه در مجلس ششم آن رفتار های عجیب که منجر به اعتصاب و رفتارهای دیگر شد.

نشریات اصلاح طلبان بر اساس چارچوب بی بی سی و صدای آمریکا فعالیت می کنند

وی گفت: امروز هم اگر به نشریات این جریان نگاه کنیم کاملا می بینیم که با چارچوبی که رادیو بی بی سی، صدای آمریکا و دیگر رسانه ها فعالیت می کنند، منتشر می شوند.

بادامچیان گفت: این جریان همچنین التزام به اصل ولایت فقیه را تنها یک مسئله اجتماعی می دانند و نه یک مسئله فقاهتی و انقلابی.

چگونگی حمایت موتلفه از احمدی نژاد

بادامچیان در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه " آیا اگر آقای احمدی نژاد با شعار اصولگرایی برای انتخابات مجلس ورود کند، حزب موتلفه از او حمایت خواهد کرد یا خبر"  گفت: این موضوع به اوضاع آینده او بستگی دارد و این حمایت در زمانی خواهد بود که نامزدهای او افرادی باشند که حزب موتلفه اسلامی بتواند از آن ها به عنوان نامزد اصلح حمایت کند اما اگر معلوم شود که یک جریان باندی و گروهی هستند، طبعا با مبانی موتلفه نمی خواند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اینکه آیا محمود احمدی نژاد برای بازگشت برنامه ریزی می کند یا خیر، گفت: من نمی توانم از نظر ایشان صحبت کنم اما اینکه جریان آقای احمدی نژاد مشغول فعالیت است، این یک مسئله روشن است و اینکه چه کارهایی می کنند را بایستی از خودشان سوال کنید.

تقسیم بندی اصولگرایان به معتدل و غیر معتدل سیاسی است

وی در پایان در خصوص تقسیم بندی اصولگرایان به معتدل و غیر متعدل گفت: من این تقسیم بندی را سیاسی می دانم.

بادامچیان تصریح کرد: معنای اعتلال برای برخی ها مشخص نیست و یک تعریف روشنی از آن مطرح نشده است. بهتر است در این میان این بحث مطرح شود که مثلا چه کسی طبق موازین عمل می کند و چه کسی نمی کند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۲۰ ۰۸:۲۹مردمی نژاد 0 0

    مردم بی صبرانه منتظر بازگشت دکتر احمدی نژاد هستند و عده ای که از بازگشت وی در هراسند از طرف اصولگرایان و اصلاح طلبان مانند علم الهدای و هاشمی رفسنجانی هر روز به دنبال تخریب دکتراحمدی نژاد می باشند .
                                

نظر شما