شناسهٔ خبر: 79801 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله واعظ طبسی:

توانایی رهبری رهبر معظم انقلاب دشمن را متعجب کرده است

آیت‌الله واعظ طبسی: مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب دشمنان را متعجب کرده است.

 به گزارش نماینده به نقل از رسا، همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم عمامه گذاری ۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان در حضور آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و مدیر عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله واعظ طبسی بابیان این‌که ورود به حوزه و پرداختن به مسائل حوزوی هم سهل است و هم دشوار، گفت: حوزه، منحصربه‌فردترین و استثنایی‌ترین سازمان و مرکزی است که علم و پژوهش در زمینه مسائل اسلامی از وظایف اصلی آن است.

حوزه علمیه یک‌نهاد منحصربه‌فرد در علم و پژوهش است

وی با اشاره به این‌که هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند مدعی عهده‌داری چنین مسؤولیتی شود، ادامه داد: ما با تحقیق و پژوهش سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که به نحوی با حوزه ارتباط دارند و می‌توانند نقش پژوهشی داشته باشند مخالف نیستیم اما جای تحقیق، پژوهش درزمینهٔ احکام الهی و بیان و تبیین مبانی دین به عهده حوزه است.

استاد عالی حوزه علمیه خراسان، علم کلام را مقدمه حضور در حوزه دانست و بیان کرد: علم کلام، معرفت هستی است، اگر انسان خود را شناخت، خدا را می‌شناسد به این معنا که اگر ناشناخته انسان را شناخت، زمینه برای آشنایی او با آفریدگار جهان نیز فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: انسان می‌تواند موجودی بسیار دقیق، مقاوم قدرتمند و در برابر فشارهای سیاسی، اجتماعی و نظامی مقاوم باشد؛ اگر انسان اهل مقاومت و پایداری بود و نفس خود را تقویت کرد، می‌تواند در برابر همه قدرت‌های شیطانی معاند و معارض اسلام بایستد و پرچم آزادی، استقلال، و اسلام‌خواهی را به اهتزاز درآورد.

توانایی رهبری رهبر معظم انقلاب دشمن را متعجب کرده

آیت‌الله طبسی به مدیریت رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یک مرجع جامع‌الشرایط اشاره و تصریح کرد: این مدیریت آن‌چنان قوی عمل کرد که هرگز کسی تصور نمی‌کرد یک فقیه، روحانی و عالم دینی از این قدرت برخوردار باشد؛ انسان‌های زیادی با مدیریت و اشاره ایشان به مقامات بلند علمی رسیده‌اند و از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند.

اعتراف صریح اسرائیل به ترور دانشمندان هسته‌ای

وی افزود: روزنامه معروف اسرائیلی صریحاً اعتراف کرد که جوانان دانشمند و فرهیخته ما در مسائل هسته‌ای را دستگاه اطلاعاتی موساد با همراهی آمریکا به شهادت رسانده‌اند، این کار به‌واسطه این است که  نمی‌توانند قدرت جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت نسل آینده و جوان را در دنیای امروز تحمل کنند.

تولیت آستان مقدس رضوی، رهبر معظم انقلاب را شخصی دارای خصوصیاتی همچون امام راحل دانست و ادامه داد: ایشان فردی ساده‌زیست، بااستعداد فوق‌العاده بالا، اهل مطالعه، کار، فعالیت، فکر و تدبیر هستند.

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از انسانیت ساقط‌شده‌اند

وی اظهار کرد: ما امروز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را از خصوصیات انسانی ساقط‌شده می‌دانیم، ملت‌ها جدا هستند و روی سخن باکسانی است که رژیم را در اختیاردارند و به هیچ‌چیز جز منافع خود فکر نمی‌کنند؛ امروز کسانی که در آمریکا و اروپا با مذاکرات مخالفت می‌کنند و می‌خواهند با تحریم بر مردم ایران فشار وارد کنند جزء این دسته هستند که نمی‌توانند این ملت مستقل را که همواره این نظام را حفظ می‌کنند را تحمل کنند.

آیت‌الله واعظ طبسی خطاب به طلاب حاضر، گفت: شما در بهترین شب‌ها، بهترین زمان‌ها و بهترین مکان‌ها، بهترین تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید به‌صورت رسمی ملبس به لباس روحانیت شوید، این لباس در زندگی شما بی‌تأثیر نیست، در نگاه مردم و اعتمادی که به این لباس وجود دارد تکلیف ما نیز سنگین‌تر می‌شود.

فقه، پایه و اساس رسیدن به احکام الهی است

وی، اولین وظیفه یک طلبه را خودسازی دانست و بیان کرد: علاوه بر آن، فقه در میان علوم حوزوی بر همه‌چیز مقدم است زیرا پایه و اساس رسیدن به احکام الهی، فقه است؛ هیچ‌چیز مانند علوم و دروس حوزوی شمارا به مقصد که رشد، پیشرفت، و موفقیت‌های اجتماعی است، نمی‌رساند.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم محققین ما به سراغ سی‌دی‌ها و سایت‌ها نروند اما اگر شخصی این منابع را به‌عنوان تنها منبع مراجعه خود قرار دهد، تبدیل به مقلد می‌شود، طلبه باید محقق و در امور دینی صاحب‌نظر باشد.

لزوم توانایی طلاب در رفع شبهات

وی به لزوم توانایی طلاب در رفع شبهات تأکید و اظهار کرد: داعش، القاعده، طالبان و کسانی که ادعای خلافت مسلمانان را دارند، قواعد اسلام را نمی‌دانند و دیوانه‌اند، خاک‌برسر برخی کشورهای منطقه که با پول‌های خود این افراد را تربیت می‌کرده و می‌خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند که نتوانسته‌اند.

آیت‌الله واعظ طبسی تأکید کرد: آتش این فتنه بزرگ که باتدبیر و حکمت رهبر معظم انقلاب در منطقه کنترل و هدایت شد، امروز در حال دامن‌گیر شدن خودشان است و چند روز پیش دیدیم این‌ها برای این‌که خودشان را نشان دهند چه کردند تا این غربی‌های احمق بفهمند از چه کسی حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اسلام و نسل جوان به قدرت فکری شما نیازمند است، شما نیروهایی از اسلام و تشیع هستید که خواهید توانست از خاندان عصمت و طهارت حمایت کرده، دشمنانشان را منکوب کنید و به انسان نیرو ببخشید.

نظر شما