شناسهٔ خبر: 79796 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله خاتمی:

حمله تروریستی پاریس را به شدت محکوم می‌کنیم/ ۹ دی فراموش نمی شود

سیداحمد خاتمی/2 خطیب موقت نماز جمعه تهران با محکوم کردن حمله تروریستی در فرانسه، گفت: ما حمله ترویستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم زیرا اسلام، به کشتن بیگناهان اجازه نمی‌دهد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله «سیداحمد خاتمی» برگزار شد.

آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران گفت: دو نوع آدم داریم کسانی که خودشان را به دنیا می‌فروشند و سرمایه‌سوزی می‌کنتد که دیگر در قیامت آه در بساط ندارند.  
 
وی ادامه داد: گروه دوم کسانی هستند که خودشان را می‌خرند و دنیا را به آخرتشان می‌فروشند که این‌ها آزاده هستند.  
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: امروز دقیقا ۱۴۸۹ سال قمری از ولادت پیغمبر، ۱۴۴۹ سال از بعثتش و ۱۴۳۶ سال از هجرتش می‌گذرد آنگاه که به پیامبری معبوث شد تنها یک «محمد» بود، امروز بعد از ۱۴۴۹ سال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون انسان با افتخار (اشهد ان محمد رسول‌الله) می‌گویند.  
 
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: در گزارش مستند دیشب تلویزیون دیدید که محبوبترین نام که در صدر لیست نام‌ها وجود دارد و حتی ۲۷ درصد غیرمسلمانان هم این نام را برگزیده‌اند نام مقدس «محمد» است.  
 
وی با اشاره به رمز محبوبیت نبی اکرم(ص)   افزود: راز و رمز این محبوبیت را در دو بخش باید دید یکی بخش پیام یعنی پیامی که نبی اکرم آورد پیام بسیار جذابی بود که هفت ویژگی داشت.  
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ویژگی‌های پیام نبی اکرم(ص) اظهار داشت: از جمله این پیام‌ها پیام فطرت، زندگی، اخلاق، ‌ منطق و استدلال، وحدت، جامع و آزادی بود.  
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به وجود مقدس نبی اکرم(ص) که کانون جاذبه بود گفت: پیامبر دغدغه وحدت داشت و از اولین اقدامات والای پیامبر(ص) آشتی دادن میان دو قبیله‌ای بود که صد سال درگیر بودند.  
 
وی بیان داشت: سیره پیامبر نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر بود همان چیزی که امروز مقام معظم رهبری فرمودند: مهمترین بخش پیام پیامبر(ص) وحدت امت است.  
 
خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم خود با اشاره به درگذشت عالم ربانی آیت‌الله شیخ «یحیی انصاری»، گفت: به حق، ایشان وزنه سنگین علم و عمل و تحفه‌ای در عرصه سیر و سلوک و اخلاق بود.  
 
وی با اشاره به دو ویژگی آیت‌الله انصاری اظهار داشت: یکی این که عالمانه سخن می‌گفت و عملش ترغیب به آخرت بود و دومین ویژگی وی این بود که قبل و بعد از انقلاب ولایتی بود.  
 
آیت‌الله خاتمی افزود: قبل از انقلاب تعیین مرجعیت امام(ره) هزینه‌هایی داشت گاهی هزینه‌اش شهادت، زندان و تبعید بود که این عالم بزرگوار هزینه تبعید را برای دفاع از امام راحل به جان خرید.  
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آیت‌الله انصاری تا آخر عمر ۷۸ ساله‌اش تقویت ولایت پذیری را امری واجب و یک عبادت می‌دانست و همیشه در این مسیر قدم‌های استواری برمی‌داشت.  
 
وی با تشریح رهنمودهای مقام معظم رهبری که در چهارشنبه گذشته به آن پرداختند، گفت: در رابطه با حادثه ۱۹ دی سال ۵۶، که امروز روز ۱۹ دی روز قیام آغازگر انقلاب توسط مردم انقلابی قم صورت گرفت، است.  
 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ۱۹ دی، ۲۲ بهمن و ۹ دی ۸۸ بیان داشت: بزرگداشت این سه مناسبت حرکتی مجاهدت آمیز است.  
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به سه وجه شباهت این سه مناسبت تصریح کرد: آنچه در این سه حادثه موج می‌زند عنصر بصیرت و به وقت وارد میدان شدن است.  
 
خطیب نماز جمعه تهران اظهارداشت: شما تهرانی‌های نسل اول انقلاب یادتان هست که حکومت نظامی بیانیه‌ای داد که تمدید شد که در آن بیانیه بنا داشت آن شب کودتا کنند و یک میلیون نفر را بکشند و به تعبیر خودشان جوی خون به راه اندازند که امام راحل اعلام کردند مردم به خیابان‌ها بیایند و مردم هم به خوبی و به وقت حاضر شدند.  
 
وی با اشاره به ۹ دی سال ۸۸ ادامه داد: در سال ۸۸ فتنه‌گران آمده بودند تا سرمایه انقلاب و نظام اسلامی را به تاراج ببرند و ۹ ماه شما مردم تهران مشاهده کردید که به بهانه هر مناسبتی آتش به راه می‌انداختند که در این زمان نیز مردم به موقع وارد شدند و به عوامل این فتنه تودهنی زدند.  
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: خلق حماسه ۹ دی و ۲۲ بهمن با درایت رهبری و ولایت روی داد.


خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: بصیرت؛ مهمترین رکن شخصیت‌های انقلابی است و فتنه گران در برابر هوشیاری ملت راه به جایی نخواهند برد.

وی ادامه داد: نهم دی ماه همه آمدند و یکپارچه از ولی فقیه و ولایت دفاع کردند و شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» را سر دادند.  

آیت‌الله خاتمی در ادامه به بیان ویژگی سوم مشترک در ۱۹ دی، ۲۲ بهمن و نهم دی ماه سال ۸۸ پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های  اصلی آن راه‌اندازی جنگ احزاب بوده و همان طور که نسل اول انقلاب دیده‌اند تا آخرین لحظه گروه ۱+۵ از شاه ملعون حمایت کردند و در ماجرای ۹ دی ماه نیز آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی وارد میدان شدند و این بار بود که نوکران آنها، سلطنت‌طلبان، منافقین و رقاصه‌‌‌های فراری در یک صف با آمریکا، اسرائیل و انگلیس قرار گرفتند و ملت نیز در صف مقابل آنها ایستاد که این نشان از آن بود که تمام کفر به جنگ تمام اسلام آمده بود.  

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: امروز باید آگاه باشیم زیرا می‌خواهند عده‌ای مردم نهم دی ماه را فراموش کنند اما به فضل خدا و با بصیرت مردم فراموش نخواهند کرد.  

وی در ادامه سخنانش با محکوم کردن حمله تروریستی در فرانسه اظهار داشت: ما حمله ترویستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم زیرا اسلام، به کشتن بیگناهان اجازه نمی‌دهد.

آیت‌الله خاتمی افزود: عامل اصلی این کشتارها آمریکا، ‌انگلیس و اتحادیه اروپاست زیرا آنان با حمایت‌های سیاسی و اقتصادی که از این جانوران و تروریست‌‌ها می‌کنند باعث این فجایع انسانی و ترورهای وحشیانه در سطح جهان می‌شوند.  

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: آنها اگر می‌خواهند از این کشتارها و ترورها در امان باشند باید دست از شیطنت‌ها و حمایت‌های خود بردارند و بدانند راهی که در این ۱۰ سال رفته‌اند و از این تروریست‌ها حمایت کرده‌اند اشتباه است و این خطر نیز گریبان آنها را در آینده خواهد گرفت.  

وی در ادامه سخنانش اشاره‌ای به اتفاقات رخ داده در بحرین کرد و بیان داشت: بحرین اکنون با اعتراضات مسالمت‌آمیز مواجه است و در طول این چند سال نیز هیچ اغتشاشی از سوی معترضان دیده نشده و تنها اعتراضات به صورت صلح‌آمیز و مسالمت‌‌آمیز بیان شده است اما در مقابل دولت بحرین وحشیانه‌ترین برخورد را با معترضان داشت.  

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به اینکه دولت بحرین صدها نفر از معترضان را کشته و صدها نفر دیگر را در سیاه‌چال‌های خود زندانی کرده است خاطرنشان کرد: در آخرین اقدامات وحشیانه خود شیخ «علی سلمان» را زندانی کرده که این کاری اشتباه است که از سوی دولت بحرین است از همین تریبون به حکام بحرین با صراحت می‌گویم که شاه معدوم ما نیز این کارها را کرد اما هر روز به زوال نزدیک‌تر شد زیرا باید بدانید که ملت همیشه پیروز است.  

نظر شما