شناسهٔ خبر: 79792 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیشنهاد بودجه ۵۳ هزار میلیارد تومانی برای ۹۰ هزار پروژه عمرانی

سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس، بودجه عمرانی پیشنهادی کشور برای سال آینده را ۵۳ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این بودجه برای ۹۰ هزار پروژه در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سید مهدی هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه رصدخانه شهر کامو از توابع این شهرستان، میزان بودجه عمرانی کشور را نسبت به نیاز طرح‌ها و پروژه‌های موجود عمرانی کم دانست و اظهار داشت: وضعیت بودجه‌های عمرانی تخصیص یافته نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بوده و انتظار می‌رود آنگونه که دولت متعهد شده به ویژه برای پروژه‌هایی که از پیشرفت بالایی برخوردار است با تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی مواجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی در سال آینده رشد قابل توجهی ندارد، افزود: رشد بودجه عمرانی پیش‌بینی شده در لایحه برای سال آینده ۱۶ درصد است که امیدواریم با توجه به اولویت‌بندی‌ها و سیاستگذاری‌های صورت گرفته این بودجه به پروژه‌هایی تخصیص یابد که بتواند مشکلاتی را از مردم مرتفع کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، بودجه عمرانی پیشنهادی کشور برای سال آینده را ۵۳ هزار میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: این بودجه پس از بررسی در کمیسیون‌های مختلف، با حذف و اضافه‌هایی همراه است اما این مبلغ کاهش و افزایش زیادی ندارد.

به گفته وی، این بودجه برای ۹۰ هزار پروژه در سطح کشور در نظر گرفته شده است و گرچه مبلغ مورد نیاز برای تعداد پروژه بسیار بیش از این مبلغ است اما با توجه به کاهش درآمدها، این بودجه به طور نسبی خوب است.

وی تأکید کرد: اگر سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تأکید دولت رعایت شود، ۵۰ درصد از پروژه‌ها موجود تکمیل می‌شود.

پروژه‌های در زمینه آب روستایی و شهری و بخش حمل و نقل را از پروژه‌های اولویت‌دار ذکر و خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش مصرف سوخت و  ارائه خدمات و ارتقای سطح رفاهی جامعه مطالباتی وحود دارد و انتظار است در این بخش‌ها اقداماتی انجام شود.

وی، اولویت واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی به بخش خصوصی در سال آینده را از تأکیدات کمیسیون عمرانی مجلس دانست و تصویب این موضوع در این کمیسیون و طرح آن در سطح مجلس خبر داد.

هاشمی با اشاره به بازدید کمیسیون عمرانی مجلس از پروژه‌های عمرانی در کاشان، نطنز و بادرود، این بازدیدها را در راستای انجام وظایف نظارتی مجلس عنوان کرد و گفت: پروژه‌ها از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار بوده و اشکالاتی نیز وجود داشت که در جلسات پس از بازدیدها، تذکر داده شد.

این مسئول از رصدخانه کامو به عنوان بزرگ‌ترین پروژه علمی کشور نام برد و تصریح کرد: این پروژه از لحاظ ریالی در سطح بالایی نیست اما از نظر اهمیت و حساسیت در نقطه استراتژیک منطقه قرار گرفته است و لذا انتظار بود بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بودجه امسال این پروژه را ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این بودجه قابل قبول نیست و امیدواریم با توجه به پیشرفت قابل توجه این پروژه شاهد افزایش چهار برابری این بودجه در سال آینده باشیم.

نظر شما