شناسهٔ خبر: 79761 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پرداخت معوقات بهداشت و درمان، دستاورد اجرای طرح تحول سلامت

شهلا میرگلوبیات/2 نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: با اجرای طرح تحول سلامت تمامی معوقات مجموعه بهداشتی و درمانی پرداخت شده است.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، شهلا میرگلوبیات در مراسم افتتاح کلینیک تخصصی موسی بن جعفر(ع) وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ساوه افزود: علاوه بر پرداخت معوقات، تجهیزات لازم در مراکز بهداشتی و درمانی کشور با تعریف منابع مالی مشخص تهیه شده است.

وی بیان کرد: مقوله سلامت همواره از دغدغه‌های کشور بوده و اقدام وزارت بهداشت و درمان جهت اجرای طرح تحول سلامت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به منظور کاهش درد و رنج بیماران شایسته تقدیر است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به افزایش بیماران کلیوی در جامعه گفت: نارسایی های کلیوی یکی از بیماری های مهم در کشور است و روز به روز بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می‌ شود.

وی با بیان اینکه بیماران کلیوی در شرایط سخت و دشواری زندگی می‌کنند، اظهار کرد: بیماران کلیوی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمند توجه دولت و مردم هستند.

وی ناآگاهی مردم از عواملی مانند فشار خون که موجب بوجود آمدن بیماری‌های کلیوی است را سبب افزایش آمار مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی دانست و تصریح کرد: از این رو فعالیت انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی در کنار حمایت‌های خیرین حوزه سلامت و دولت می‌تواند نقش مؤثری در کم شدن بار بیماری از دوش مبتلایان داشته باشد.

وی خواستار اتخاذ تدابیر ویژه به منظور بررسی راهکارهای لازم جهت جلوگیری از افزایش بیماران مبتلا به نارسایی‌های کلیوی و نیز ارائه خدمات بهینه به این افراد شد.

به گفته میرگلوبیات بخش دیالیز شهرستان ساوه یکی از بخش های بی نظیر کشور است که به بیماران کلیوی و دیالیزی خدمات ارائه می دهد و توسعه آن با توجه به ازدیاد بیماران، نیازمند مشارکت خیرین بخش سلامت است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث پردیس دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ساوه گفت: موافقت اعطای زمین پردیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه در ۱۱ هکتار از شورای عالی شهرسازی کشور اخذ شده و احداث ساختمان آن با فراهم کردن زیرساخت‌ها توسط منابع دولتی و خیرین آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح شاهد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی ساوه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی علاوه بر رشته های موجود خواهیم بود.

نظر شما