شناسهٔ خبر: 79701 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

عکسی تاثرانگیز از دختر و پسر آواره سوری

هر از گاهی تصاویری از سوری‌های آواره در خیابانهای ترکیه منتشر می‌شود که بیانگر شرایط بسیار سخت زندگی آنان است.

به گزارش نماینده، چند هفته پس از انتشار عکسی از یک دختربچه آواره سوری در خیابان‌های استانبول که سعی داشت با استفاده از اگزوز یک اتوبوس شهری خود را از سرمای زمستان نجات دهد امروز خبرگزاری فرانسه عکسی منتشر کرده که درآن یک دختر و پسر سوری با وجود آغاز بارش برف، در پیاده رو یکی از خیابان‌های استانبول نشسته‌اند.

با آمدن موج سرما به منطقه، مردم آواره سوریه حتی در کشورهای همسایه نیز از برف و سرما در امان نیستند.

شمار قابل توجهی از سوری‌ها پس از آغاز بحران در این کشور به دلیل اقدامات گروه‌های تروریستی مجبور به ترک خانه خود شده و در کشورهای همسایه مانند ترکیه آواره شده‌اند.

هر از گاهی تصاویری از سوری‌های آواره در خیابانهای ترکیه منتشر می‌شود که بیانگر شرایط بسیار سخت زندگی آنان است.

منابع خبری با بیان اینکه تعداد مهاجران جنگ زده سوری به کشورهای اطراف از مرز ۴ میلیون نفر گذشته است از اعمال سیاست‌های ریاضتی توسط دولت‌های کشورهای میزبان این آوارگان به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن خبر دادند.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل چند هفته پیش با انتشار بیانیه‌ای ضمن بحرانی خواندن وضعیت آوارگان و پناهندگان سوری کشورهای ثروتمند جهان را به عدم پرداخت سهم خود از هزینه‌های حمایت این آوارگان متهم کرده بود.

بر اساس این گزارش، کشورهای اروپایی به استثنای آلمان تنها ۱۷ صدم درصد از مخارج این آوارگان را متحمل شده‌اند و این در حالی است که کشورهایی مانند روسیه، چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ تعهدی را تا کنون نپذیرفته و انجام نداده‌اند.

نظر شما