شناسهٔ خبر: 79671 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله محسنی گرکانی تولیت مدرسه مروی شد

آیت‌الله احمد محسنی گرکانی به عنوان تولیت جدید مدرسه مروی منصوب شد.

به گزارش نماینده، مدیر روابط عمومی مدرسه علمیه مروی با اعلام این خبر به فارس گفت: مراسم معارفه آیت‌الله احمد محسنی گرکانی صبح فردا (پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه) ساعت ۹ در حوزه علمیه مروی برگزار می‌شود. ایشان پس از رحلت حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی، عهده‌دار این مسئولیت هستند.

 از دیگر سابق و منصب‌های آیت‌الله گرکانی می‌توان به «نمایندگی خبرگان رهبری در دوره سوم از استان مرکزی»، «قضاوت در دیوان عالی کشور» و «مسئولیت رسیدگى به امور طلاب غیر ایرانى در شوراى مدیریت حوزه علمیه قم» اشاره کرد. آیت‌الله گرکانی اکنون ۸۸ سال سن دارد.

از تألیفات وی می‌توان کتاب‌های «حجاب در اسلام»، «جایگاه ولایت فقیه»، «دراسات فی الشهادة والحدود الاسلامی»، «ترجمه امالی شیخ صدوق» و «اخلاق و قضا در بینش اسلامی» را نام برد.

در وقف‌نامه مدرسه علمیه مروی آمده است: تولیت مدرسه مروی باید اعلمِ علمای شهر باشد که البته در صورت اشتغال می‌تواند این مسئولیت را به فردی صالح تفویض کند. به همین دلیل، حضرت امام(ره) در شهریورماه ۱۳۶۳ آیت‌الله مهدوی‌کنی را به عنوان متولی حوزه علمیه مروی منصوب کردند، پس از وفات امام راحل، مقام معظم رهبری نیز حکم مدیریت آیت‌الله مهدوی کنی را امضا کردند که با رحلت این استاد حوزه علمیه، فرد جدیدی برای تولیت مدرسه مروی معرفی خواهد شد.

مدرسه علمیه مروی در تهران، خیابان ناصرخسرو، کوچه مروی واقع شده است و حدود دو قرن قدمت دارد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۰۱۷۰۰۰۶۰۱#sthash.nTufPp۸۶.dpuf

نظر شما