شناسهٔ خبر: 79647 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

موج تقدیر سینماگران از مداح مشهور

در پی موج راه افتاده در بین اصحاب فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی برای تقدیر از حاج صادق آهنگران، «پرویز شیخ طادی» و «جواد اردکانی» نیز به جمع تقدیرکنندگان از وی پیوست.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، در پی موج راه افتاده در بین اصحاب فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی برای تقدیر از حاج صادق آهنگران، «پرویز شیخ طادی» و «جواد اردکانی» نیز به جمع تقدیرکنندگان از وی پیوست.

شیخ طادی در یادداشت خود فیلم سینمایی «روزهای زندگی» و اردکانی فیلم سینمایی «شور شیرین» را به صادق آهنگران اهدا کردند. در ادامه مشروح متن این دو سینماگرا را می‌خوانید.

بنام حق
گرچه دیر است اما نه چندان
تقدیم می‌کنم همه زحمات، تلاش‌ها و قطره قطره عرق زحمت و تلاش در فیلم «روزهای زندگی» به دنیا دنیا زیبایی و زندگی و آن روزهای ماندگار با آن صوت و شرافت ماندگارت‌ای یار قدیم، ‌ای آهنگران.
پرویز شیخ طادی

***

به نام خدای شهیدان

با افتخار بسیار و با کسب اجازه از محضر شهید عزیز محمود کاوه، فیلم شورشیرین را به کسی تقدیم می‌کنم که با نوای گرم و صدای آسمانی خود شور شیرین عشق را دردلهای عاشورایی برانگیخت. «حاج صادق آهنگران»، که برای من و هم نسلان من نه فقط یک صدا، که بخشی باشکوه از سمفونی بزرگ مقاومت مردمان این سرزمین همیشه سبز است.

حاج صادق عزیز، به دعای خواجه شیراز

الا‌ای طوطی گویای اسرار/ مبادا خالیت شکّر ز منقار

سرت سبز و دلت خوش باد جاوید/ که خوش نقشی نمودی از خط یار

با احترام تمام

جواد اردکانی

پیش از این دو سینماگر سیزده نفر دیگر از فعالان و هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب شامل آقایان سید ناصر حسینی‌پور، محمدحسین نیرومند، علی محمد مودب، محمدمهدی سیار، بهزاد پروین قدس، نعمت اله سعیدی، ابراهیم فیاض، اسفندیار قره باغی، فرج الله سلحشور، محمد سرور رجایی، حسین قرایی، محمد مهدی خالقی و قربانعلی طاهرفر نیز برخی از آثارشان را به صادق آهنگران تقدیم کرده بودند. تقدیر از صادق آهنگران طی مراسمی در اختتامیه جشنواره فیلم عمار که در تاریخ ۱۹ دی ماه از ساعت ۱۸: ۳۰ در سینما فلسطین برگزار می‌شود، صورت خواهد گرفت.

نظر شما