شناسهٔ خبر: 79576 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار عمار حکیم:

غصه هجمه داعش را نداریم، ریشه او کنده می شود

آیت الله مکارم شیرازی43 آیت الله مکارم شیرازی: ما غصه هجمه خارجی و داعش و اینها را نداریم اینها امروز و فردا ریشه شان کنده می شود.

به گزارش نماینده به نقل از رسا، آیت الله مکارم شیرازی امروز در در دیدار سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق،  گفت: لطف الهی حوادث را طوری تنظیم می کند که ما حتی به دست دشمن به سمت و سوی عظمت شیعه در دنیا پیش می رویم؛ همان گونه که حضرت موسی به دست فرعون پرورش یافت الان هم ما با دست دشمن تقویت می شویم.

این مرجع تقلید افزود: اگر در یک کشور اختلاف داخلی و خارجی وجود داشته باشد کار مشکل می شود. چون باید در دو سمت بجنگند که در این صورت راه به جایی نمی برند؛ الحمدلله در این دوران اخیر با اتحادی که در داخل عراق پیدا شد مسأله داخل تثبیت شد و تمام تمرکز روی خارج و مسأله داعش و امثال آنها شد و این واقعاً درایت خوب و حکیمانه ای بود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: ما در ابتدا خیلی نگران مسأله اختلافات داخلی عراق بودیم که اگر ادامه پیدا کند دشمن خارجی قوی می شود و آن گاه همه چیز تحت الشعاع قرار می گرفت و کار بسیار مشکل می شد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: وقتی شنیدیم با درایت و فداکاری مسئولین عراقی و مرجعیت مسأله داخل حل شد خیالمان راحت شد. ما غصه هجمه خارجی و داعش و اینها را نداریم اینها امروز و فردا ریشه شان کنده می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از بیانات خود تصریح کرد: خارجی ها همیشه به شیعه برچسب تروریست می زدند با این قضایایی که اتفاق افتاد معلوم شد که مهم ترین یا تنها کسانی که با تروریست ها مبارزه می کنند شیعیان هستند.

این مرجع تقلید یادآورشد: ما در این همایش عظیمی که در حوزه علمیه قم و بدون هیچ حاشیه و مشکلی برگزار شد، این مطلب را گفتیم که آقای اوباما دائم می گوید ایران تروریست است و از این قبیل موارد، با تشکیل این کنگره عملا نشان دادیم که مبارزه کننده با تروریسم ما هستیم و با این عمل آنها را خلع سلاح کردیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اکنون هم تصمیم گرفته ایم که دبیرخانه دائمی کنگره را تأسیس کنیم و در حال بررسی طرح های پیشنهادی هستیم تا محل اتصال دائمی باشد.

وی در پایان این دیدار خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم تصریح کردند: ما صراحت، شجاعت، نشاط کاری و توجهی که نسبت به مسائل فرهنگی دارید را می ستاییم و این نشانگر تبلور بیت حکیم در وجود شماست.

در ابتدای این دیدار سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق ضمن دعوت از حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی جهت زیارت از مشاهد مقدسه عراق گزارشی مبسوط و امیدوار کننده ای از اوضاع منطقه و همچنین مسائل داخلی عراق و جبهه های جنگ علیه داعش ارائه کرد.

نظر شما