شناسهٔ خبر: 79567 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دفاع از منافع ایران در مذاکرات مهمترین اصل است

بیرانوند نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: منافع ملت ایران مهم‏ترین اصلی است که باید از آن دفاع کرده و در جریان مذاکرات با هوشیاری شر فتنه‏‌گری دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش نماینده، بهرام بیرانوند درگفتگو با فارس با اشاره به روند مذاکرات، اظهار داشت: به نظر می‏‌رسد، این مذاکرات نفعی برای ملت ایران ندارد، بلکه تنها فرض ممکن این است که تلاش کنیم در جریان مذاکرات از شر دشمن کاسته شود.
وی ملت و کشور ایران را قافله در حال حرکتی خواند که مورد شبیخون واقع شده است و خاطرنشان کرد: منافع ملت ایران مهم‏ترین اصلی است که باید از آن دفاع کرده و در جریان مذاکرات با هوشیاری شر فتنه‏‌گری دشمنان را خنثی کرد.
این نماینده مجلس با اشاره به توافق اولیه مذاکرات هسته‌‏ای تاکید کرد: پس از توافقات اولیه که رئیس جمهور آن را به گزارش ۱۰۰ روزه رساند، مذاکرات بعدی برای اجرایی شدن توافق اولیه دنبال می‌‏شود.
بیرانوند یادآور شد: در توافق اولیه مقرر شد، ایران می‏‌تواند یک برنامه غنی‏‌سازی توافق شده متناسب با نیاز واقعی داشته باشد، این به این معنا است که این توافق حاکم بر تعداد سانتریفیوژ، نوع دستگاه غنی‌سازی و سطح غنی‌سازی است.
وی پذیرش برنامه غنی‌سازی توافق شده، متناسب با نیاز واقعی را به این معنا دانست که طرف مقابل غنی‌سازی ایران را بپذیرد و یک نیاز واقعی تعریف شده در داخل کشور وجود داشته باشد که متناسب با آن طرف مذاکره کننده به ما اجازه دهد، یک برنامه غنی‌سازی داشته باشیم.
نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق اولیه در بدترین حالت ممکن صورت گرفته و مذاکرات پس از آن برای کاستن از صدمات توافق اولیه است.
بیرانوند عنوان کرد: در توافق اولیه طرف مذاکره کننده چند تعهد را بر ایران تحمیل کرد از آن جمله مادامی که همه تعهدات ایران محقق نشود، هیچ توافقی صورت نگرفته است، در حالی که کشور ایران در یک سال گذشته به تمام تعهدات خود شامل رقیق کردن اورانیوم ۲۰ درصد و تعطیلی برخی مراکز هسته‎ای عمل کرده است.
وی اضافه کرد: این‌ها همه در حالی است که تهدیدهای نظامی پس از توافق اولیه ۱۰۰ روزه چندین برابر و حریف غربی علیه ما گستاخ‎تر شده است.
نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنانی که کودتای ۲۸ مرداد را علیه ایران برپا کرده، جنگ رژیم بعثی عراق را بر ملت ایران تحمیل و هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را در خلیج فارس ساقط کردند، شریک مذاکراتی خوبی نیستند، بلکه دزدان راهزنی هستند که حق نداریم در مقابل آنها خنده‎های اسکلتی تحویل دهیم.

نظر شما