شناسهٔ خبر: 79566 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارتخانه‌های نفت و نیرو مجاز به تشویق خانواده‌های کم‌مصرف حامل‌های انرژی شدند

وزارت نفت نمایندگان مجلس وزارتخانه‌های نفت و نیرو را مجاز کردند نسبت به تشویق خانواده‌هایی که حد معین مصرف آب، برق و گاز را رعایت می‌کنند، اقدام نمایند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به لایحه خروج غیرتورمی از رکود، با پیشنهاد الحاقی به ماده ۱۵ این لایحه موافقت کردند.

به موجب مصوبه مجلس، به منظور کاهش هزینه‌ها و تشویق به کاهش مصرف در کالاها و خدمات یارانه‌ای به وزارتخانه‌های مذکور و شرکت‌های تابعه و وابسته ذی‌ربط به آنها در این ماده اجازه داده شد با تصویب شورای اقتصاد مصارف کمتر از حد معین، آب، برق، گاز، ‌ فرآورده‌های نفتی و سایر کالاها و خدمات یارانه‌ای را با توجه به فصل، منطقه جغرافیایی، ‌ نوع مصرف و مصرف‌کنندگان، متناسب با کاهش مصرف به حداقل قیمت و یا صفر کاهش دهد.

نمایندگان مجلس مقرر کردند که آیین‌نامه اجرایی این بند با پیشهاد مشترک معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی شامل تعیین حد معین برای مصارف مناطق جغرافیایی، نوع مصرف و مصرف‌کنندگان و مقدار و قیمت مصرف تا ۲ ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب شورای اقتصاد خواهد رسید.

نظر شما