شناسهٔ خبر: 79558 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امروز بیش از همیشه نیازمند وحدت مسلمانان هستیم/ تاکید در برخورد با تفرقه‌افکنان

فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت مسلمانان جهان هستیم و بهترین راهکار برای تحقق این امر منزوی ساختن تفرقه‌افکنان است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمد‌حسین فرهنگی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (شانزدهم دی ماه ۹۳) گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت مسلمانان جهان هستیم و بهترین راهکار برای تحقق این امر منزوی ساختن تفرقه‌افکنان است به ویژه تفرقه‌افکنانی که چهره نادرست و مخوفی از اسلام زیبا و ناب محمدی (ص) را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: همه مسئولان اجرایی را به رعایت قانون توصیه می‌کنم. قانون‌شکنی مناسب جامعه مردم‌سالار و انقلابی کشورمان نیست. در تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کمک به بیکاران و متقاضی کار تصویب شده بود چرا اجرا نمی‌شود؟ قانون بیمه بافندگان فرش قالی و شاغلان صنایع دستی سال‌ها اجرا شده است چرا بیمه تولید‌کنندگان که مطابق قانون به تولید مشغولند به طور غیرقانونی قطع می‌شود؟

این نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت که با ایده تاکید بر قانونگرایی و قانون‌مداری بر سر کار آمده است سزاوار نیست اینگونه در اجرای قوانین عمل کند برخی از دستگاه‌های اجرایی در انتخابات خود شرایط احراز مصوب شورای عالی اداری را رعایت نمی‌کنند مانند که آنچه اخیرا در سازمان دامپزشکی استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد. این قبیل اقدامات اعتبار دولت را زیر سوال می‌برد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: تمرکز قوه مجریه در سال‌های اخیر بر حسب قوای دیگر به اشکال مختلف را در این قوه تقویت کرده است و تمرکز قدرت را در قوه مجریه تقویت کرده. اجمالا همگان را به خطری که این رویکرد برای کشور و مصالح آن دارد توجه می‌دهم و در صورت عدم توجه مسئولان ذیربط در آینده صریح‌تر این خطر را توضیح خواهم داد.

وی افزود: فاصله پرداخت‌ها به طور مرتب زیاد و زیادتر می‌شود. اعضای هیأت دولت در دریافت‌های خود تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری را رعایت نکرده و سقف حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های آنان بسیار بیشتر از حداقل حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر است که گاهی به جای ۷ برابر به ۲۰ برابر هم می‌رسد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: دولت و همه نمایندگان مجلس را به ضرورت اعمال عدالت در پرداخت‌های کشور توصیه می‌کنم و توصیه می‌کنم که هر تصمیمی در هر سازمانی اعم از اقتصادی و خدماتی اتخاذ می‌شود ابتدا در مورد فرهنگیان این تصمیم گرفته شود و سپس به دیگران تسری پیدا کند تا این چرخه معیوب اصلاح شود.

فرهنگی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما