شناسهٔ خبر: 79334 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مقایسه ماده واحده و تبصره های لایحه بودجه ۹۴با قانون بودجه ۹۳

مرکز پژوهشها مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ماده واحده و تبصره های لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ را با قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور مورد مقایسه قرار داد.

به گزارش نماینده به نقل از، ‌روابط عمومی مرکز پژوهش ها، دفتر مطالعات بخش عمومی با بیان این مطلب که هدف از تهیه این گزارش فراهم آوردن زمینه مقایسه بهتر ماده واحده و تبصره های لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ با ماده واحده و تبصره های قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور است، افزود: مجموع احکام ماده واحده و تبصره های لایحه بودجه سال ۱۳۹۴، تعداد ۱۷۶ حکم است که ۱۴۳ مورد از آنها مشابه قانون بودجه سال ۱۳۹۳ است.

به صورت تقریبی ۸۱ درصد از تبصره ها و بندهای لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ مشابه تبصره ها و بندهای قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور است.

در ضمن در ذیل ستون شماره تبصره های لایحه بودجه سال ۱۳۹۴، شماره موادی از طرح الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوبه مجلس شورای اسلامی که مشابه لایحه مزبور می باشد برای مقایسه آورده شده است.

چارچوب و شکل ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور شبیه قانون بودجه سال ۱۳۹۳ است.

در بخش اول گزارش به صورت کلی نشان داده شده است که هریک از تبصره ها و بندهای لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ با کدام یک از تبصره ها و بندهای قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور مشترک است. این امر در ابتدای گزارش به صورت جدول راهنما ارائه شده و در بخش دوم به صورت تفصیلی و دقیق بررسی شده است که میزان اشتراک تبصره ها و بندهای لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ با تبصره ها و بندهای قانون بودجه سال ۱۳۹۳ چقدر است.

شایان ذکر است حدود ۳۶ درصد احکام لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور در طرح الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوبه مجلس شورای اسلامی وجود دارد که مقایسه آنها در گزارش شماره ۱۴۰۶۶ انجام شده است.

نظر شما