شناسهٔ خبر: 79302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

عمار حکیم:

مخالف فدرالی کردن مذهبی عراق هستیم

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه مخالف فدرالی کردن مذهبی عراق هستیم، گفت: ما موافق فدرالی شدن عراق براساس مسائل اداری هستیم.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، سید عمار حکیم در دیدار صبح امروز خود با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که درمحل این مرکز برگزار شد پس از دیدار و گفت و گو با ولایتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و خاطر نشان کرد:‌ سفر من به تهران در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه و بحث و بررسی در رابطه با مسائل مشترک و تهدیدهای خارجی مشترک میان عراق و جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با فدرالی کردن عراق و اینکه آیا این کار زمینه ساز جدایی طلبی در عراق نمی‌شود، گفت:‌ با توجه به اینکه بحث فدرالی کردن عراق بحثی داخلی است در گفت‌وگوی امروزمان مورد گفت‌وگو قرار نگرفت ولی به طور کلی در رابطه با فدرالی شدن عراق باید بگویم این امر قانونی بوده و در قانون اساسی برای آن تعریفی تعیین شده است ولی با توجه به اینکه امروز بحث فدرالی شدن عراق تبدیل به اهرم فشاری برای مطالبات مذهبی شده است ما مخالف فدرالی کردن بر اساس مذهب در این کشور هستیم.

رئیس مجلس اعلای سلامی عراق تاکید کرد: ما موافق فدرالی شدن عراق براساس مسائل اداری هستیم و همچنین موافق ایجاد حکومت‌های محلی و تمرکز زدایی در کشور هستیم.

نظر شما