شناسهٔ خبر: 79220 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اهم فعالیتهای عباس صلاحی در تعطیلات اخیر صحن علنی مجلس

عباس صلاحی/2 دور جدید سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان در آذرماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز پنجشنبه ۲۰ آذرآغاز وتا ششم دی ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت در این دوهفته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های "عباس صلاحی" عضو کمیسیون اجتماعی درمجلس  شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه "تفرش و آشتیان و فراهان "به شرح ذیل است؛

شرکت در جلسه ای باحضور کلیه مدیران شهری استانی برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه

به دعوت دکتر صلاحی باحضور مهندس مقیمی استاندار اراک و معاونان شان وتنی چند ازمدیران استانی وفرمانداران، بخشداران، مسئولین شوراهای اسلامی شهر وشهرداران تفرش و آشتیان در استانداری مرکزی به بررسی مشکلات موجود درشهرهای مذکور پرداختند.

شهرستان های تفرش و آشتیان از نقاط درآمدزای استان مرکزی به شمار می روند

عباس صلاحی، در جلسه ای که با حضور استاندار و شهردار اراک برگزارشد، خواستار توجه به استعدادهای  شهرستانهای فراهان، آشتیان وتفرش به ویژه در زمینه گردشگری شد.

وی افزود: تجهیز بیمارستان امام سجاد(ع) و آسفالت شهرک باقرآباد آشتیان بر اساس نظارت کارشناسان باید تا پایان سال جاری انجام شود.

تخصیص اعتباربرای لایروبی قنات کشاورزی روستاهای اراک

صلاحی نماینده تفرش، فراهان و آشتیان گفت: به منظور ‏لایروبی قنات کشاورزی روستاهای این شهرستان ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت. ‏

این عضو کمیسیون اجتماعی شامگاه گذشته در بازدید از روستاهای دهستان کوه‌پناه تفرش برطرف کردن  مشکلات ‏روستائیان را یکی از اهداف حضور در روستاها دانست و اظهار داشت: حل مشکلات مردم روستاها از جمله رفع مشکل آب کشاورزی از اولویت‌های ‏نظام و از مهم‌ترین وظایف مسئولان شهرستانی بوده که باید در ‏برطرف کردن مشکلات از تمام توان خود استفاده کنند. ‏

وی افزود: اگر زمینه افزایش معیشت برای روستائیان فراهم شود مشکلاتی که از ناحیه مهاجرت این افراد به شهرها انجام می‌شود کاهش یافته و مانع از مهاجرت مردم می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالا بردن امکانات و خدمات‌رسانی مناسب از مهم‌ترین عوامل رشد روستاها ‏است.

آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان سرعت می‌گیرد

عباس صلاحی در جلسه مشترک شورای آب شهرستان تفرش اظهار داشت:کمبود آب در شهرستان تفرش یکی از معضلات این شهر در طول سال است که با افتتاح طرح ابرسانی هفتیان بیش از ۴۰ روستا و مردم تفرش از نعمت آب بهره مند می‌شوند.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص یافته در امسال ۱۳۰ میلیارد ریال بوده که امید است در سال ۹۴ بتوانیم بیشترین اعتبارات را برای این طرح جذب کنیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ کیلومتر عملیات کندمان در مسیر انجام شده که تا ۴۵ روز آینده لولهگذاری توسط پیمانکار عملیاتی میشود.

صلاحی تصریح کرد:خدمت رسانی به مردم یکی از مهمترین وظایف دولتمردان است و کمبود امکانات در روستاها سبب پراکنده شدن جمعیت این مناطق شده و با تامین امکانات و ایجاد شرایط مطلوب از ظرفیت مناسب روستاها میتوان بهترین بهره را برد.

 وی حفر چاه در دو روستای ابره‌در و دیزج را یکی از راه‌های تامین آب در این روستاها عنوان کرد و گفت: ایجاد بند تاخیری در آب‌بند شهراب، نصب ملزومات در مجتمع آب روستایی مرین، جذب اعتبار به‌منظور اصلاح شبکه شهری از مهمترین مصوبات جلسه شورای آب شهرستان تفرش بود.

تا اوایل سال آینده شاهد افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تفرش هستیم

عباس صلاحی  در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش با تاکید در تکمیل طرح‌های نیمهتمام در این شهرستان اظهار داشت: اتمام طرح‌های نیمه تمام تا پایان سال ۹۴ یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان تفرش است که با برگزاری جلسات و پیگیری‌های شهرستانی و استانی تسریع در تکمیل طرح‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

وی افزود:در حوزه راه با توجه به کوهستانی بودن این شهرستان و صعب العبور شدن تعدادی از محورها در فصل زمستان توجه به محورهای روستایی و اتمام آسفالت این محورها باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی از بهره‌برداری از استخر شهدای تفرش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امید است مسئولان مربوطه اداره ورزش و جوانان با توجه به تعیین موعد مقرر در بهره‌برداری مجدد این استخر تلاش‌های لازم را بعمل آورند.

صلاحی بر احیا شدن قوانین بازدارنده جهت بین بردن فساد در نظام اداری تأکید کرد

صلاحی با تأکید بر اینکه این فساد علاوه بر اینکه کیفیت کار پیشرفت و توسعه کشور را به چالش کشیده، مردم را نیز متضرر کرده است، افزود: فسادهایی در کشور رخ داده که ضررهای جبران ناپذیری را به دولت و ملت تحمیل کرده است.

عباس صلاحی با اشاره به گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و از بین نرفتن فساد در کشور اظهار کرد: نظام اداری و اقتصادی کشور متاسفانه به دلایل مختلف به حالی افتاده که فساد در آن ریشه دوانده است.

وی با تأکید بر اینکه این فساد علاوه بر اینکه کیفیت کار پیشرفت و توسعه کشور را به چالش کشیده، مردم را نیز متضرر کرده است، افزود: فسادهایی در کشور رخ داده که ضررهای جبران ناپذیری را به دولت و ملت تحمیل کرده است.

استانی شدن انتخابات مجلس سبب تمرکزگرایی به شهرهای بزرگ می‌شود

عباس صلاحی با اشاره به لایحه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهر‌ستان‌های استان از لحاظ مسائل فرهنگی و اجتماعی باهم سنخیت ندارند و در هر منطقه‌ای باید فردی آشنا به مسائل منطقه در همه زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر انتخابات به صورت استانی برگزار شود آن حیطه کاری که به دست می‌آید توسط نمایندگان انتخابی نمی‌تواند مناطق را پوشش دهد بنابراین به نظر بنده اگر به صورت سراسری برگزار شود برای مناطق کوچک‌تر و شهرستان‌های کوچک مفید‌تر خواهد بود.

صلاحی 2

صلاحی 2

صلاحی 2

صلاحی 2

صلاحی 2

صلاحی 2

صلاحی 2

صلاحی 2

صلاحی 2

صلاحی 2

 

 

 

 

 

 

نظر شما