شناسهٔ خبر: 79192 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جعفر قادری:

پیشنهاد تبدیل یارانه نقدی به اوراق مشارکت طرح‌های گازی

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق بودجه از هفته آینده شروع به کار می‌کند، گفت: برخی نمایندگان پیشنهاد داده‌اند یارانه نقدی خانوار به اوراق مشارکت برای طرح‌های گازی تبدیل شود.

به گزارش نماینده، جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای لایحه بودجه ۹۴ کل کشور اظهار داشت: رسیدگی به جزئیات این لایحه عصر امروز در کمیسیون شروع می‌شود و همچنین کمیسیون‌های دیگر بررسی‌ خود را از روز آینده تا پایان هفته ادامه خواهند داد، تا گزارش آن برای کمیسیون تلفیق آماده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق هفته آینده شروع به کار خواهد کرد، گفت: اعضای این کمیسیون برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه فردا یکشنبه انتخاب خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی نمایندگان تلاش دارند تا قیمت نفت در بودجه به ۶۰ دلار کاهش یابد، تصریح کرد:‌ با قیمت ۷۲ دلاری نفت درآمدها واقعی نبوده و هر چه بالاتر از ۶۰ دلار باشد، غیر واقعی است.

به گفته قادری همچنین از دیگر موضوعات مورد توجه در بودجه موضوع شناسایی پردرآمدها و پرداخت یارانه نقدی است. یکی از پیشنهادات این بوده که دو دهک پایین جامعه یارانه نقدی بگیرند و برای ۸ دهک بالای درآمدی اوراق مشارکت ۲ تا ۳ ساله منتشر شده تا منابع آن در طرح‌های گازی پارس جنوبی و میادین مشترک هزینه شود.

نماینده شیراز در مجلس ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر نفت راجع به طرح‌های نفتی و گازی داشتیم، این پیشنهاد مطرح شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:‌ همچنین یکی دیگر از پیشنهادات این است که طلب ۳۴ هزار میلیاردی دولت از محل سهام عدالت که در قالب سهام شرکت‌ها است، به شرکت‌های پیمانکاری فعال در میادین مشترک گازی پرداخت شود.

نظر شما