شناسهٔ خبر: 79165 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رحمانی فضلی:

استعلام منفی باشد به حزب اتحاد ملت مجوز نمی دهیم

رحمانی فضلی وزیر کشور درباره درخواست مجوز اعضای حزب منحله مشارکت برای حزب جدید، گفت:اگر استعلامها تایید نشود، هرکسی باشد مجوز نمی دهیم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اعلام شده است که احتمالا معاونت سیاسی وزارت کشور یک زن خواهد بود و در این بین ۳ گزینه خانم به دولت معرفی شده است، تصریح کرد: هیچ خانمی بنده برای معاونت سیاسی پیشنهاد نداده‌ام.

وی با بیان اینکه هیچ اختلاف نظری در خصوص معاونت سیاسی بین وزارت کشور و رئیس جمهور نیست، گفت: به هر حال حساسیت در این معاونت بالاست و ما سعی می‌کنیم شایسته‌ترین گزینه را برای این سمت انتخاب کنیم؛ معاونت سیاسی هم اکنون با سرپرستی اداره می‌شود و آقای امیری سرپرست این معاونت هستند و هیچ خللی در انجام وظایف و مسئولیت‌های معاونت سیاسی پیش نیامده است.

به گفته وزیر کشور گزینه‌های معرفی‌شده برای معاونت سیاسی در هیئت دولت در دست بررسی است.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد برخی احزاب منحله پس از اتفاقات سال ۸۸ درصدد گرفتن مجوز با نام و نشان جدیدی هستند و آیا وزارت کشور این مجوز را خواهد داد یا خیر، تصریح کرد: ما در این زمینه تابع قانون هستیم. اعضای کمیسیون ماده ۱۰ که متشکل از نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و دولت هستند متناسب با مقررات حاکم عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما در خصوص کسانی که تقاضای تاسیس حزب دارند بر اساس فرآیند عمل می‌کنیم. اول از وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه استعلام می‌گیریم که اگر استعلام‌ها مورد تایید و شرایط افراد منطبق با قانون باشد حتما مجوز می‌دهیم اما اگر استعلام‌ها و شرایط افراد منطبق با مقررات نباشد هر کسی که باشد مجوز نمی‌دهیم.

نظر شما