شناسهٔ خبر: 79120 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پرکارترین بازیگران جشنواره سی و سوم فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر بابک حمیدیان، پگاه آهنگرانی و مهتاب کرامتی با ایفای نقش در چهار پروژه سینمایی پرکارترین بازیگر جشنواره امسال هستند و چهار بازیگر مرد و زن دیگر به صورت مشترک با سه فیلم به رقابت این دوره راه یافتند.

به گزارش نماینده به نقل ازباشگاه خبرنگاران، کمتر از یک ماه به آغاز جشنواره سی و سوم فیلم فجر باقی است و طبق روال هر ساله ضمن اینکه استودیوها روزها و شب های پرکار و شلوغی را می گذرانند، عوامل پروژه های مختلف و متعدد هم به سرعت مشغول فیلمبرداری فصل ها و صحنه های باقی مانده هستند تا اثرشان به موقع به جشنواره برسد.

 

در این گزارش مروری خواهیم داشت بر پرکارترین بازیگران جشنواره امسال. بازیگرانی که اثر یا آثارشان فرصت حضور در بخش های مختلف جشنواره سی و سوم فیلم فجر را پیدا کرده است و احتمال می رود بتوانند سیمرغ بلورین را برای اولین و یا چندمین بار در دستانشان ببینند.

 

از میان جایزه بگیران سال گذشته جشنواره هم رضا عطاران پس از کسب سیمرغ بلورین برای «طبقه حساس» امسال در فیلم های دو کارگردان صاحب بازی کرده است: «استراحت مطلق» (عبدالرضا کاهانی) و «نهنگ عنبر» (سامان مقدم) اما هیچکدام به بخش مسابقه راه نیافتند. مریلا زارعی هم پس از ایفای نقش موفقیت آمیزش در «شیار ۱۴۳» تنها در فیلم «ماهی سیاه کوچولو» ساخته مجید اسماعیلی اولین فیلم این کارگردان جوان ظاهر شده است. از بین برنده های سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل هم که بابک حمیدیان پس از کسب سیمرغش برای بازی در فیلم های «رستاخیز» و «چ» امسال پرکارترین بازیگر جشنواره است. وی امسال در چهار فیلمی بازی کرده که هر یک به تنهایی می توانند یکی از بهترین های جشنواره باشند. اما شبنم مقدمی که سال گذشته برای بازی در فیلم «امروز» سیمرغ بلورین گرفت، امسال ترجیح داد در تلویزیون پرکار باشد و تا اواسط دی ماه در هیچ پروژه سینمایی ظاهر نشده است. میلاد کی مرام هم که سال گذشته برای بازی در فیلم «خط ویژه» دیپلم افتخار گرفت امسال در دو فیلم اولی «هاری» ساخته امیراحمد انصاری و «۳۶۰ درجه» ساخته سام قریبیان بازی کرده است اما هیچ کدام به بخش نگاه نو راه نیافتند. هنگامه حمیدزاده و ملیکا شریفی نیا هم که به طور مشترک برای بازی در فیلم «اشباح» ساخته داریوش مهرجویی دیپلم افتخار گرفتند، در هیچ پروژه سینمایی حضور پیدا نکردند.

 

 

از میان فیلم های تولید شده امسال و آثاری که سال گذشته موفق به حضور در جشنواره سی و دوم نشدند، بابک حمیدیان با ایفای نقش در چهار فیلم پرکارترین بازیگر مرد جشنواره امسال است. وی امسال در فیلم های   «روباه» (بهروز افخمی)، «شکاف» (کیارش اسدی زاده)، «مرگ ماهی» (روح ا... حجازی) و «من دیه گو مارادونا هستم» (بهرام توکلی) بازی کرده است. پیش بینی می شود هر چهار فیلم یاد شده از آثار قابل توجه جشنواره سی و سوم باشند.

 

مهتاب کرامتی با بازی در فیلم های «ارغوان» (امید بنکدار و کیوان علیمحمدی)، «جامه دران» (حمیدرضا قطبی)، «عصر یخبندان» (مصطفی کیایی) و «مزار شریف» (عبدالحسن برزیده) و پگاه آهنگرانی با فیلم های جامه دران (حمیدرضا قطبی)، خانه دختر (شهرام شاه حسینی)، نزدیک تر (مصطفی احمدی) و موقت (امیر عزیزی)  به طور مشترک با چهار فیلم در رده اول پرکارترین بازیگر زن سال قرار می گیرند.

 

بازیگرانی هم که در سال ۱۳۹۳ در سه فیلم بازی کردند به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

 

- فرهاد اصلانی (دوران عاشقی، مشرف به کوچه بی نام و عصر یخبندان)

 

- سحر دولتشاهی (شکاف، عصر یخبندان و مرگ ماهی)

 

- علی مصفا (چاقی، در دنیای تو ساعت چنده و مرگ ماهی)

 

- بابک کریمی (خانه دختر، موقت و مرگ ماهی)

 

   - امیر آقایی (چهارشنبه ۱۹ آبان، شیفت شب، مشرف به کوچه بی نام)

 

نیکی کریمی هم با بازی در دو فیلم «چهارشنبه ۱۹ آبان» و «مرگ ماهی» و کارگردانی فیلم «شیفت شب» و همچنین هومن سیدی با ایفای نقش در دو فیلم «بوفالو» (کاوه سجادی حسینی) و «من دیه گو مارادونا هستم» (بهرام توکلی) و کارگردانی فیلم «اعترافات خطرناک ذهن من» با سه فیلم در جشنواره امسال حاضر خواهد بود.

 

 

اسامی بازیگرانی هم که با دو فیلم در جشنواره امسال احتمالا حاضر خواهند بود به شرح زیر است:

 

- پانته آ بهرام (مرگ ماهی، مشرف به کوچه بی نام)

 

- شاهرخ فروتنیان (آزادی مشروط، چهارشنبه ۱۹ آبان)

 

- باران کوثری (خانه دختر، مشرف به کوچه بی نام)

 

- حمید گودرزی (ایران برگر، روباه)

 

- میترا حجار (اعتراف های خطرناک ذهن من، خداحافظی طولانی)

 

- پرویز پرستویی (دو، بوفالو)

 

- نازنین بیاتی (طعم شیرین خیال، رخ دیوانه)

 

- پارسا پیروزفر (شکاف، نزدیک تر)

 

- لیلا حاتمی (در دنیای تو ساعت چنده؟، دوران عاشقی)

 

- شهاب حسینی (طعم شیرین خیال، دوران عاشقی)

 

- مصطفی زمانی (جامه دران، ماهی سیاه کوچولو)

 

- فاطمه معتمد آریا (بهمن، یحیی سکوت نکرد)

 

- نیوشا ضیغمی (ایران برگر، دریا و ماهی پرنده)

 

- نگار جواهریان (اعترافات خطرناک ذهن من، موقت)

 

بنابر این گزارش، صابر ابر (رخ دیوانه)، محمدرضا فروتن (شیفت شب)، رویا نونهالی (اعترافات خطرناک ذهن من)، جمشید هاشم پور (من دیه گو مارادونا هستم)، هنگامه قاضیانی (آزادی مشروط)، ویشکا آسایش (من دیه گو مارادونا هستم)، حامد بهداد (خانه دختر)، هانیه توسلی (شکاف)، بهرام رادان (عصر یخبندان) هر کدام با یک فیلم در جشنواره امسال حاضر هستند و الناز شاکردوست هم با رئال انیمیشن (مبارک) در بخش خارج از مسابقه است.

 

اما بازیگرانی بودند که احتمال می رفت جز حاضران این دوره باشند اما با اعلام اسامی دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ جزء غایبان این دوره قرار گفتند؛ چهره هایی چون محمدرضا گلزار (ازدواج سعید و لیلا، دلم می خواد، مادر قلب اتمی)، رضا عطاران (استراحت مطلق، نهنگ عنبر) و ترانه علیدوستی (استراحت مطلق، مادر قلب اتمی) از رقابت جاماندند.

 

نظر شما