شناسهٔ خبر: 79115 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

پاسور ایتالیایی جایگزین سعید معروف شد+عکس

مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه از عقد قرارداد یک ساله و پیوستن «والریو ورمیگلییو» پاسور ایتالیایی به جای سعید معروف در تیم والیبال شهرداری ارومیه خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه «احد یوسفی» در این خصوص گفت: این پاسور ایتالیایی با عقد قراردادی تا پایان فصل ۹۳ به تیم والیبال شهرداری ارومیه پیوست.

وی اظهار کرد: بعد از اینکه جدایی سعید معروف از تیم شهرداری ارومیه قطعی شد بلافاصله از همان لحظه رایزنی ها و مذاکرات خود را با چندین پاسور خارجی انجام دادیم و بالاخره دیشب این رایزنی ها جواب داد و به جای معروف با پاسور سابق تیم ملی والیبال ایتالیا که رزومه بسیار خوب و سطح بالایی را در کارنامه خود دارد قرارداد منعقد کردیم.

یوسفی گفت: این بازیکن سابقه درخشانی دارد و همین فصل را در تیم کوپرا پیاچنزای ایتالیا بازی می کرد که با مذاکرات مستقیم صورت گرفته با فدرسیون والیبال ایتالیا و باشگاه (کوپرا پیاچنزا) رضایت نامه این بازیکن را دریافت کردیم تا او بتواند در مقابل تیم نوین کشاورز تهران برای شهرداری ارومیه به میدان برود.

مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه افزود: پس از بررسی های متعدد توسط سرمربی تیم این بازیکن مورد تائید قرار گرفت و با پیشنهاد 'جهانگیر سیدعباسی' اقدام به جذب این پاسور ایتالیایی کردیم.

یوسفی گفت: والریو ورمیگلییو طی یکی دو روز آینده به ارومیه می آید و به تمرینات این تیم اضافه می شود.

وی افزود: این بازیکن همان پاسوری است که در سال ۲۰۱۰ در تیم ملی والیبال ایتالیا مقابل تیم ملی کشورمان بازی کرده است.

والریو ورمیگلییو عضو سابق تیم ملی والیبال ایتالیا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ است که در المپیک ۲۰۰۴ مدال طلا را با ایتالیا کسب کرد و در جام جهانی ۲۰۰۳ هم مدال نقره را به گردن آویخت. پنج قهرمانی سری آ والیبال ایتالیا، یک قهرمانی سوپر لیگ روسیه، پنج قهرمانی جام حذفی ایتالیا، دو قهرمانی چلنج کاپ اروپا، دو قهرمانی والیبال لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی سوپر جام والیبال ایتالیا از دست آوردهای او در رده باشگاهی است.

سعید معروف کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران از باشگاه زنیت کازان روسیه پیشنهاد دارد و به زودی برای پیوستن به این تیم به روسیه می رود.

تیم والیبال زنیت کازان روسیه از سال ۲۰۰۰ میلادی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و در طول فعالیت ۱۴ ساله خود با کسب قهرمانی های متوالی در لیگ برتر روسیه و جام باشگاه های اروپا خیلی زود نام خود را در این رشته ورزشی مطرح کرد.

قهرمانی در شش دوره سوپر لیگ والیبال روسیه (۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴)، قهرمانی در چهار دوره جام حذفی (کاپ روسیه) در سال های ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ و قهرمانی در دو دوره لیگ قهرمانان اروپا در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ از جمله افتخارات تیم والیبال زنیت کازان روسیه است.

نظر شما