شناسهٔ خبر: 79062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

نوری المالکی:

حزب بعث هیچگاه باز نخواهد گشت

معاون رییس جمهور عراق ،اعلام کرد : وجود خارجی ها در عراق پایان یافته و حزب بعث هیچگاه باز نخواهد گشت.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اینترنتی «المسله»، نوری المالکی گفت : «برای ما خیلی سخت است که کشورمان را در سلطه نیروهایی ببینیم که به بهانه مبارزه با اشغالگری باعث اختلاف میان مردم عراق و آغاز درگیری های فرقه ای در این کشور شده اند.»

وی با اشاره به این که بعضی افراد برای حفظ منافع خود با شعارهای تفرقه آمیز قصد ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را دارند گفت : «باید با اقداماتی که به هدف تقسیم عراق و تضعیف دولت انجام می شود مقابله کرد.»

دادخواست علیه آمریکا

ازسوی دیگر، نماینده پارلمان عراق از وزارت خارجه کشورش خواست دادخواستی علیه آمریکا به سازمان ملل ارسال کند.

عالیه نصیف نماینده پارلمان عراق، ارسال کمک به داعش از طریق هوا توسط آمریکا را اقدامی عامدانه توصیف کرد و از دولت عراق خواست در برابر این اقدام که با قوانین و عرف بین الملل مغایرت دارد دادخواستی به سازمان ملل ارسال کند.

وی افزود: آمریکا خواهان احیا و قدرت گیری داعش است و وزارت خارجه عراق باید به عملکرد این کشور که مردم منطقه را افرادی ساده لوح می پندارد اعتراض کند.

هلاکت ۱۵ سرکرده داعش درموصل

جنگنده های ائتلاف با مشارکت نیروهای عراق، محل تجمع نیروهای داعش را در موصل هدف قرار دادند. در بین کشته شدگان این هجوم ۱۵ نفر از سرکردگان داعش مشاهده می شوند.

 کشف ۲۳ جسد درتکریت

نیروهای امنیتی عراق از کشف ۲۳ جسد متعلق به نیروهای امنیتی و غیر نظامی خبر دادند.

این اجساد  که به ضرب گلوله کشته شده بودند در منطقه الدور واقع در شرق تکریت در استان صلاح الدین کشف کردند.

همچنین وزارت دفاع عراق از آزاد سازی چهار روستای وابسته به شهرستان مخمور در جنوب موصل خبر داد.

منابع خبری، اعلام کردند نیروهای امنیتی عراقی برخی از روستاها در استانهای نینوا وصلاح الدین، را از گروه داعش - بازپس گرفته و حملات داعش را در بخش های غربی این کشور دفع کردند.

یک مقام وزارت دفاع عراق نیز، اعلام کرد در استان نینوا، نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای کرد موسوم به پیشمرگه با حمایت قبایل سنی، چهار روستا را در نزدیکی شهر مخمور در جنوب شرقی موصل از چنگال داعش آزاد کردند.

این در حالی است که منابع آگاه در استان الانبار، خبردادند، عناصر داعش ۱۵ تن از جوانان را در شهر فلوجه اعدام کردند.

نظر شما