شناسهٔ خبر: 79048 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیدار جلالی:

برای رونق در بازار بورس تلاش می‌کنیم/باید دغدغه‌های سرمایه‌گذاران از بی‌ثباتی بازار رفع شود

کاظم جلالی فطانت در دیدار با رئیس مرکز پژوهش های مجلس با تأکید بر اینکه برای رونق در بازار بورس تلاش می‌کنیم، گفت: باید دغدغه‌های سرمایه‌گذاران از بی‌ثباتی بازار و تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده رفع شود.

به گزارش نماینده به نقل ازخبرگزاری فارس، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، روز گذشته با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالی در این نشست با اشاره به وضعیت فعلی بازار بورس، اظهار داشت: بازار بورس در سال جاری آن‌چنان که باید رضایت‌بخش نبوده است و نوسانات بسیاری در این بازار در ۹ ماه گذشته مشاهده شده است.

وی بازار بورس را از ابزارهای مناسب و کارآمد در جمع‌آوری نقدینگی‌های سرگردان و انتقال آن به بخش تولید دانست و افزود: با اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات اصولی می‌توان زمینه‌های مشوق جهت جذب سرمایه‌ها در بورس را فراهم آورد.

نماینده شاهرود در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: حباب‌های ناگهانی ایجاد شده در بازارهایی همچون سکه و ارز باعث شده است تا حجم نقدینگی مؤثر در بورس به سمت بازارهای هیجانی نتقال پیدا کند که این برای اقتصاد کشور مضر خواهد بود.

وی افزود: نوسانات پرتلاطم قیمت نفت در بازارهای جهانی، تغییرات نرخ سود بانکی و تصمیمات غیرکارشناسی در قبال برخی صنایع و بخش‌های تولیدی باعث روگردانی سرمایه‌گذاران از بورس شده است که باید با تقویت اقتصاد غیرنفتی و ایجاد ثبات در تصمیم‌گیری، از فرار نقدینگی‌های مورد نیاز بخش تولید جلوگیری کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی، یادآور شد: نخستین پله رسیدن به اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و افق‌های سند چشم‌انداز، توجه به درآمدهای غیرنفتی و کاهش وابستگی به نفت است که در تقویت این عامل باید به بخش خصوصی و حضور آن در اقتصاد کشور به طور جدی و عمل‌گرا توجه شود.

به گزارش فارس، در ادامه این دیدار محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با اشاره به وضعیت بازار سهام، گزارشی از عمکلرد فعلی این سازمان ارائه کرد.

وی رونق بازار بورس را نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه دانست و تأکید کرد: جهت جذب سرمایه‌ها در بورس و ایجاد مشوق، باید دغدغه‌های سرمایه‌گذاران از بی‌ثباتی بازار و تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده رفع شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با تأکید بر تلاش در جهت رونق بورس، بر لزوم همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس جهت ارتقای همکاری‌های کارشناسی تأکید کرد.

نظر شما