شناسهٔ خبر: 79037 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پیشنهاد«باشگاه احزاب» به جای «خانه احزاب»

غفوری فرد عضو مجمع عمومی احیای خانه احزاب در مورد آخرین اقدامات جهت بازگشایی خانه احزاب، گفت: برخی اصولگرایان، نام‌هایی چون باشگاه احزاب و یا کانون احزاب را به جای خانه احزاب پیشنهاد می‌دهند.

به گزارش  نماینده به نقل از ایسنا، حسن غفوری فرد، در حاشیه کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در تشریح این دو دیدگاه، گفت: در ارتباط با روند فعالیت و بازگشایی خانه احزاب دو دیدگاه متفاوت وجود دارد. برخی معتقدند که خانه احزاب تبدیل به یک نوع برند شده و باید مانند قبل فعالیت کند. از سوی دیگر برخی نیز دارای ذهنیت منفی نسبت به فعالیت گذشته خانه احزاب هستند و نام‌هایی چون باشگاه احزاب و یا کانون احزاب را پیشنهاد می‌دهند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در این ارتباط ادامه داد: بیشتر بحث در این ارتباط مربوط به شکل و فرم است و بحث محتوایی کمتر است.

وی افزود: طبق اساسنامه خانه احزاب برای برگزاری مجمع عمومی دو سوم احزاب باید در این ارتباط تقاضای خود را مطرح کنند. در همین چارچوب نامه‌ای نوشته شد. برخی از احزاب آن را امضا کردند و برخی دیگر آن را امضا نکردند و همان‌طور که گفتم احزاب اصول‌گرا با احیای خانه احزاب با روند قبلی آن بر اساس عملکرد قبلی خانه احزاب مخالفت دارند.

غفوری‌فرد تأکید کرد: در خانه احزاب باید احزاب مختلف حضور داشته باشند و فلسفه ایجاد آن نیز همین موضوع است و نمی‌شود که یک جریان در آن حضور نداشته باشد.

وی در پاسخ به خبرنگار مبنی بر این‌که اصول‌گرایان با توجه به مخالفتشان با احیای خانه احزاب با روند قبلی چه نام‌هایی را پیشنهاد کرده‌اند، گفت: آنها نام‌هایی چون باشگاه احزاب و یا کانون احزاب را پیشنهاد می‌دهند.

نظر شما