شناسهٔ خبر: 78912 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دواتگری در تذکر شفاهی:

دفتر خدمات حقوقی بین‌الملل ریاست‌ جمهوری در لاهه با سفارت ایران تجمیع شود

دواتگری نماینده مراغه در مجلس با اشاره به اجاره محل دفتر خدمات حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری در لاهه و اشتغال ده‌ها کارمند و مدیر در آن گفت: خوب است که این دفتر در سفارت ایران تجمیع شده تا از هزینه‌های زائد جلوگیری شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در پایان صحن علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی به رئیس‌ جمهور در مورد فعالیت دفتر خدمات حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری در لاهه گفت:‌ مطابق بیانیه ۱۹۸۱ الجزایر بیش از ۳۵ سال است که فعالیت این دفتر در راستای پیگیری دعاوی ایران و آمریکا ادامه دارد.

وی با اشاره به اجاره محل این دفتر و اشتغال ده‌ها نفر کارمند و مدیر در آن خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها چه ضرورتی دارد، خوب است که این دفتر در سفارت ایران تجمیع شده تا از هزینه‌های زائد جلوگیری شود.

دواتگری در تذکر دیگر خود به رئیس‌ جمهور با یادآوری گذشت ۱۸ ماه از انتخابات ریاست جمهوری و عدم تحقق وعده انتخاباتی او در مورد احیای دریاچه ارومیه و تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات آذری افزود: در بودجه سال ۹۳، میزان ۲ هزار میلیارد اعتبار برای احیای این دریاچه اختصاص داده شده اس، ت اما اکنون که ماه‌های پایانی سال را پشت سر می‌گذاریم بیم آن می‌رود که شهرستان‌های اطراف این دریاچه به بیابان تبدیل شود.

نماینده مردم مراغه همچنین بر ضرورت رسیدگی به وضعیت رصدخانه این شهرستان با توجه به قدمت و ارزش تاریخی آن تأکید کرد.

نظر شما