شناسهٔ خبر: 78891 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خجسته در نطق میان دستور:

مردم همواره خواستار مقابله با مفاسد اقتصادی هستند

مجلس/1* نماینده همدان در مجلس گفت: مردم همواره خواستار مقابله با مفاسد اقتصادی و اختلاس‌های اداری و بانکی و برخورد توسط روسا و مسئولان قوای سه‌گانه که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، هستند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: بر خود فرض می‌دانم حضور امت سترگ، صبور و با بصیرت میهن عزیزمان از حماسه بزرگ ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا نهم دی ماه امسال که بیش از نیم قرن با یاری رهبری انقلاب توطئه‌ها و فتنه‌های استکبار جهانی را با پایمردی و ایستادگی نقش بر آب کرده‌اند، درود و تهنیت بفرستم.

وی افزود: امروز دنیا به این باور رسیده است که انقلاب اسلامی الگوی بی‌بدیل بیدرای اسلامی است و هیچ نوع تحریم، تهدید و ترور، زور و تزویر، توطئه و فتنه افکنی نمی‌تواند خللی در حرکت رو به رشد ایران اسلامی ایجاد کند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم شریف و ولایتمدار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان، فامنین و قهاوند از حضور حماسی و ماندگار مردم بیدار و همیشه در صحنه استان در نهم دی سال ۸۸ که با پیشگامی و هدایت مرجعیت عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله نوری همدانی و نیز امام جمعه محبوب همدان حضرت آیت‌الله محمدی در حمایت از حریم ولایت رقم خورد قدردانی کنم و این حماسه مانا دیروز هم با صلابت و پرشکوه تداعی گر همان جوش و خروش بود.

وی تصریح کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به نمایندگی از مردم عزیز از تمام مسئولان درخواست می‌کنم که اهتمام و جدیت لازم را در تمام بخش‌ها برای رفع مشکلات مردم به عمل آورند، از این رو با وجود تلاش‌هایی که صورت پذیرفته، مردم حوزه انتخابیه مواردی را طرح و به طور جد خواستار پیگیری تا حصول نتیجه شده‌اند که بنده نیز در حد وسع خود به همراهی مجمع نمایندگان پیگیری خواهم کرد.

خجسته ادامه داد: مردم خواستار مقابله با مفاسد اقتصادی و اختلاس‌های اداری و بانکی و برخورد توسط روسا و مسئولان قوای سه‌گانه که همواره مورد تأکید رهبری معظم عزیز است، هستند و خواهان اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت اقتصادی و نیز روند فعالیت‌های فرهنگی هستند و به ویژه از وزارت خارجه می‌خواهیم با توجه به مطالبات مردم در حصول نتیجه مذاکرات ۱+۵ بدون کمترین مسامحه و اغماض در حق ملت مذاکرات را با توجه به منویات رهبری معظم انقلاب پیش برده و حمایت‌های قاطعانه ایران اسلامی را از کشورهای خط مبارزه با صهیونیسم و فرقه‌های تکفیری و سلفی اعلام دارند.

وی ضمن تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که با هوشیاری و توانمندی حداکثری پیام‌آور امنیت و آرامش کشور عزیزمان هستند، اضافه کرد: به طور اخص از عزیزان بسیج که برآمده از بطن جامعه بوده و حضور موثر و قابل توجهی در تمام مراحل انقلاب داشته‌اند، تقدیر می‌کنم. نماینده همدان در ادامه گفت: همانگونه که مستحضرید سیاست‌های کلی ایجاد تحول نظام آموزش و پرورش کشور از سوی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ابلاغ شده و لازم است این امر مورد تأکید و توجه جدی دولت و مجلس قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: بی‌شک نقطه آغازین و لازمه این تحول باید حمایت همه جانبه از معلمان باشد، چراکه باید بپذیریم آینده نظام در گرو توجه به آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد به منظور پیشرفت و توسعه پایدار کشور در ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

وی اضافه کرد: معلم به عنوان مهمترین رکن این نهاد اثرگذار، عامل اصلی نهادینه کردن نگرش و بینش فرزندان میهن اسلامی در بهترین دوره زندگی آنهاست و تربیت شهروند مطلوب، متعهد، خداجو، با تقوا، کارآمد و با اعتماد به نفس به نظام مردم سالاری دینی توسط مردم صورت می گیرد، از این رو سرمایه‌گذاری برای تربیت و حفظ شأن و منزلت معلم و تأمین آسایش روحی و رفاه و معیشتی وی به عنوان یک اصل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی معلمان بر کسی پوشیده نیست، بیان داشت: در حقیقت این اقشار متناسب با رسالتی که دارند تأمین نمی شوند و متأسفانه این مسئله نه تنها روز به روز آنها را بی‌انگیزه و فرسوده می‌کند بلکه افت شدید کیفیت نظام تعلیم و تربیت را نیز به دنبال دارد، بی‌تردید ادامه این روند علاوه بر اینکه از رشد و توسعه علمی کشور می‌کاهد بلکه سبب می‌شود تا نظام آموزشی از خلاقیت و نوآوری بازماند.

خجسته ادامه داد: امروز معلمان دغدغه معیشت دارند و بعضا مجبورند با کارکردن در مشاغل دیگر همچون کار در تولیدی، فروشندگی، مشاور املاک مسکن و حتی مسافرکشی و سایر فعالیت‌های اقتصادی زندگی خود را تأمین کنند.

نماینده همدان تصریح کرد: بنده در دیدارهایی که با معلمان داشته‌ام، هیچ کدام از شرایط فعلی راضی نبوده و معتقدند وعده‌های داده شده هیچ گاه به طور کامل رنگ واقعیت به خود نگرفته و هر بار به فراموشی سپرده شده است. وی افزود: مدت‌هاست که اغلب معلمان با ذهنی خسته و مشوش در کلاس درس حاضر شده و قطعا پایین بودن انگیزه و علاقه معلمان برای حضوری فعال، شاداب و موثر در کلاسهای درس به آینده کشور لطمه خواهد زد، از این رو با وجود تمام دغدغه‌هایی که نسبت به تأمین مخارج خود دارند همچون زمان پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دفاع مقدس در مسیر نورانی شهدا و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از ولایت در صحنه حاضر بوده و حداکثر تعهد و توان خود را برای آموختن به دانش‌آموزان به کار می‌گیرند اما واقعیت این است که عدم توجه به معلمان به آینده نظام تعلیم و تربیت آسیب جدی وارد می‌کند.  

خجسته در پایان خواستار رفع مشکلات فرهنگیان از دولت، مجلس و همه مسئولان شد.

نظر شما