شناسهٔ خبر: 78840 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رونالدو بهترین بازیکن سال فوتبال سال۲۰۱۴ شد

رونالدو مجله ورلدساکر ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید و سرمربی تیم ملی آلمان را به ترتیب به عنوان برترین‌ بازیکن و سرمربی فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نشریه ورلدساکر عنوان برترین فوتبالیست جهان در سال ۲۰۱۴ را به کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید اختصاص داد. او برای دومین بار متوالی به این عنوان دست پیدا کرد.

رونالدو در سالی که رو به پایان است، به همراه رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا شد و به دنبال آن طعم قهرمانی در سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را هم چشید. او در سال ۲۰۱۴ رکورد ثبت بیشترین گل زده در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا را شکست و همچنین کفش طلا و جایزه بازیکن سال یوفا را از آن خود کرد، ضمن اینکه دو شب پیش (دوشنبه) او جایزه فوتبالیست سال گلوب ساکر را هم برای دومین بار متوالی به خود اختصاص داد.

ورلدساکر پیش از این، رونالدو را در سال ۲۰۰۸، زمانی که برای منچستریونایتد بازی می‌کرد، به عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان معرفی کرد و امسال هم در حالی که کاپیتان تیم ملی پرتغال رقبایی مانند مانوئل نویر، سنگربان تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ و لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا داشت به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب کرد. پس از رونالدو، نویر در جایگاه دوم و مسی در رده سوم برترین بازیکنان فوتبال جهان از نگاه مجله ورلد ساکر قرار گرفتند.

در فهرست ۱۰ بازیکن برتر دنیا به انتخاب ورلدساکر، چهار بازیکن از تیم ملی آلمان، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ قرار دارند که این چهار نفر به ترتیب جایگاه‌شان عبارتند از مانوئل نویر (دوم)، توماس مولر(پنجم)، فیلیپ لام (ششم) و تونی کروس (دهم).

همچنین در بخش برترین تیم سال، جایزه ویژه به تیم ملی آلمان رسید که پنج ماه پیش فاتح جام جهانی ۲۰۱۴ شد. سرمربی ژرمن‌ها، یواخیم لو هم به سبب کسب این افتخار توانست عنوان برترین مربی سال ۲۰۱۴ فوتبال دنیا را از آن خود کند. لو برای کسب این عنوان رقبایی همچون دیه‌گو سیمئونه و کارلو آنچلوتی داشت که فصل گذشته با اتلتیکومادرید و رئال مادرید به ترتیب فاتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شدند.

مجله ورلد ساکر هر ساله به استناد آرای ۱۰۰ خبرنگار و کارشناس منتخب خود در سراسر دنیا برترین‌های فوتبال جهان را انتخاب می‌کند. این ۱۰۰ نفر ۱۰ بازیکن منتخب خود را انتخاب کرده و به آنها نمره‌ای میان یک تا ۱۰ می‌دهند.

۲۰ بازیکن برتر جهان به انتخاب ورلد ساکر به شرح زیر است:
۱- کریستیانو رونالدو ۹۲۸ امتیاز
۲- مانوئل نویر ۷۸۹ امتیاز
۳- لیونل مسی ۵۳۹ امتیاز
۴- آرین روبن ۴۵۸ امتیاز
۵- توماس مولر ۳۵۴ امتیاز
۶- فیلیپ لام ۲۶۴ امتیاز
۷- خامس رودریگس ۲۴۳ امتیاز
۸- لوئیز سوارز ۲۱۸ امتیاز
۹- آنخل دی‌ماریا ۱۸۳ امتیاز
۱۰- تونی کروس ۱۶۸ امتیاز
۱۱- نیمار ۱۶۶ امتیاز
۱۲- دیه‌گو کاستا ۱۴۶ امتیاز
۱۳- زلاتان ابراهیموویچ ۱۳۸ امتیاز
۱۴- سرخیو آگرو ۷۹ امتیاز
۱۵- گرث بیل ۷۸ امتیاز
۱۶- سرخیو راموس ۶۹ امتیاز
۱۷- باستین شواین‌اشتایگر ۶۱ امتیاز
۱۸- یحیی توره ۵۶ امتیاز
۱۹- خاویر ماسچرانو ۳۹ امتیاز
۲۰- دیه‌گو گودین ۳۳ امتیاز

رده‌بندی برترین مربیان سال ۲۰۱۴ ورلد ساکر:
۱- یواخیم لو ۴۵ امتیاز
۲- دیه‌گو سیمئونه ۳۳ امتیاز
۳- کارلو آنچلوتی ۱۵ امتیاز
۴- لوئیز فن‌خال ۵ امتیاز
۵- پپ گواردیولا ۳ امتیاز

رده‌بندی برترین تیم‌های سال ۲۰۱۴ ورلدساکر:
۱- تیم ملی آلمان ۶۵ امتیاز
۲- رئال مادرید ۲۳ امتیاز
۳- اتلتیکومادرید ۱۱ امتیاز
۴- بایرن مونیخ یک امتیاز
۴- تیم ملی کلمبیا یک امتیاز
۴- تیم ملی کاستاریکا یک امتیاز
۴- وسترن سیدنی واندررز استرالیا (قهرمان لیگ قهرمانان آسیا) یک امتیاز

نظر شما