شناسهٔ خبر: 78763 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

صادقی: کاهش تولید از تبعات منفی فتنه ۸۸ است

بازدید «ضرغام صادقی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده یک عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس معتقد است: کاهش تولید و رونق اقتصادی از تبعات منفی و طولانی مدت فتنه ۸۸ است که اگر همگان قانون را رعایت می‌کردند امروز مذاکرات از موضع بالاتری دنبال می‌شد.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، ضرغام صادقی در نطق میان دستورش در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، گفت: روز ۹ دی به واسطه حرکت عظیم و فوق‌ا‌لعاده مردم در تاریخ ماندگار شد و اکنون ۵ سال از آن یوم‌الله اکبر می‌گذرد.

وی با گرامیداشت یاد حماسه بی‌نظیر مردم شریف در این روز ارزشمند و تجدید خاطره رحمت محمدی، اقتدار حیدری، لطافت حسنی و شجاعت حسینی در عملکرد رهبر معظم انقلاب، از نقش ارزشمند صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که با انعکاس اخبار و افشای نقش‌های مخفی و آشکار افراد در فتنه ۸۸ و دعوت از شخصیت‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی در روشنگری ابعاد گوناگون ایفای نقش کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: از آن‌جا که امکان فتنه و فتنه‌گری در هر زمان محتمل است امید است از سایر شخصیت‌های سیاسی که در فتنه اعلام موضع نکرده و جای آن‌ها خالی است، مصاحبه‌هایی انجام شود تا همه بتوانند از قضاوت تاریخی خوبی بهره‌مند شوند.

صادقی با بیان این‌که فتنه ۸۸ علاوه بر داشتن آثار منفی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأثیر مستقیمی بر تشدید بیکاری، رکود سرمایه‌گذاری و تحریم‌های بی‌سابقه گذاشت، ابراز عقیده کرد: کاهش تولید و رونق اقتصادی از تبعات منفی و طولانی مدت فتنه ۸۸ است که اگر همگان قانون را رعایت می‌کردند امروز مذاکرات از موضع بالاتری دنبال می‌شد.

وی با اعتقاد بر این‌که «فتنه می‌تواند همه را در بر بگیرد»، گفت: فتنه می‌تواند حتی برخی بزرگان را در بر بگیرد و زمینه حصر آن‌ها را فراهم کرده و نفرت ملت را به دنبال داشته باشد.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با بیان این‌که «خط بزرگ فتنه شخصیت محوری به جای حقیقت محوری بود تا ضمن فراهم کردن انحراف افکار عمومی مردم، باطل را جایگزین کند»، افزود: اگر عفو و حمایت رهبر معظم انقلاب نبود طور دیگری با سران فتنه رفتار می‌شد پس قدر این عطوفت و مهربانی مقام معظم رهبری را باید دانست و از این فرصت استفاده کرد.

صادقی در ادامه از دولت خواستار شد که راه‌های عملیاتی و ملموس اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از شرایط کنونی رکود که به مقاوم سازی اقتصاد کمک می‌کند را اجرایی کند و منحصراً به مذاکرات چشم ندوزند چون یک سال گذشته تجربه بسیار خوبی بود که به این باور برسیم که رهبری نسخه ارزشمندی را توصیه نمود. مبنی بر این‌که اولاً نمی‌توان به طرف مذاکره کننده خارجی اعتمادی داشت و ثانیاً رفع موانع اقتصادی و کمک به حل مشکلات اقتصادی از درون امکان پذیر است.

وی همچنین گفت: انتظار می رود دولت در موضوع تخلف در برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی با فصل‌الخطاب دانستن قانون، پاسخ گزارش کمیسیون برنامه و بودجه که مبتنی بر نظرات دیوان محاسبات است را از مجاری قانونی‌اش در قالب دفاع دولت در مجلس قبل از قرائت گزارش می‌باشد را دنبال کرده و با تهدید و تهمت و جنگ رسانه‌ا ی و مطبوعاتی پیگیری نکنند زیرا این رویکرد به تعامل واقعی دولت آسیب می‌رساند.

نماینده مردم شیراز در ادامه گفت: از رئیس جمهور و وزرای علوم، کشور و اطلاعات می‌خواهیم که اجازه ندهند جریانات سیاسی، ‌ استان فارس و شهر شیراز را به باشگاه سیاسی و میتینگ‌های انتخاباتی تبدیل کند. همچنین افرادی را جهت سخنرانی دعوت نکنند که فضای آرام فارس را به آشوب کشانند و به جای کمک به معیشت بر روی اعصاب مردم راه روند. طبیعتاً اگر این رسالت عملی نشود مردم شریف استان فارس و نمایندگانشان جواب دندان‌شکنی به آن‌ها خواهند داد.

نظر شما