شناسهٔ خبر: 78756 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سادات ابراهیمی: از دادن نان قرضی معذوریم!

سادات ابراهیمی یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم به خصوص بیکاری و معیشت گفت که وضعیت به گونه ای شده است که برخی از نانوایی ها اعلام می‌کنند که از دادن نان قرضی معذوریم!

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، ‌حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز(سه شنبه) با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت:‌دنیا بداند مردم ایران تا پای جان در کنار اسلام، انقلاب و رهبر خود ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی از جمله پدیده های مهم و سرنوشت ساز قرن بیستم است گفت: انقلاب اسلامی علیرغم تمامی توطئه های بزرگ به دلیل حمایت های اعتقادی مردم و هدایت های الهی ولایت فقیه با قدرت راهش را ادامه داده است که نمونه بارز این حمایت ها و هدایت ها، حماسه ۹ دی است.

این نماینده اصول گرای مجلس ۹ دی را نماد محوریت مردم با اسلام و ولایت فقیه برای حفظ نظام اسلامی و شعائر دینی دانست وگفت: با قاطعیت می توان گفت جمهوری اسلامی ایران از بدو تا سیس تاکنون توفقیات چشم گیری در عرصه داخلی و بین‌المللی داشته که باید قدر آن‌را دانسته و تقویت کنیم، البته نباید روش های منفی حکم رانی را تقویت کنیم.

وی با طرح این پرسش که با گذشت ۳۶ سال از استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران، از لحاظ میل و اهداف در چه مرحله‌ای هستیم گفت:‌آیا به اهداف از پیش طراحی شده نزدیک شده یا فاصله داریم؟ چه برنامه ای برای پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی کلان داریم؟

سادات ابراهیمی در ادامه بیکاری، اعتیاد، طلاق و فقر را چهار آسیب خانمان سوز دانست و گفت:‌این چهار آسیب حیات اجتماعی خانواده های ایرانی را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد، یقینا عدالت اجتماعی بدون برخورد با مفسدان اقتصادی محقق نمی شود. سوال این است در این شرایط چرا به مشکلات اساسی مردم پرداخته نمی شود؟

وی یادآور شد: اگر بیکاری، مشکل و مسئله اول کشور است دولت و مجلس چگونه و باچه برنامه ای در صدد حل آن هستند؟ اگر مردم مشکل ا قتصادی دارند آیا مشکل معیشتی آن‌ها به خصوص فرهنگیان و کارمندان دولت با ۱۴ درصد افزایش حقوق حل می‌شود؟ کشاورزانی که به دلیل بدهکاری بانکی کمرشان شکسته شده چطور می خواهند برای تولید قد علم کنند؟ ‌اقشار مستضعف و مستمند تحت پوشش نهاد های حمایتی چرا باید در تامین نان خود مشکل داشته باشند تا جایی که برخی از نانوایی ها اعلام کنند که از دادن نان قرضی معذوریم. آیا این ها مشکلات واقعی مردم نیست؟

سادات ابراهیمی ادامه داد: وقتی مردم می بیند به جای پرداختن به مشکلات اصلی آن‌ها، آنچنان علیه یکدیگر دست به کار می شویم که گویی یک طرف به کلی حق و حسینی است و طرف دیگر باطل و یزیدی است، مطمئنا با این تضاد نمی توانند ارزیابی مثبتی از عملکرد ما و فرهنگ غنی اسلامی داشته باشند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، گفتمان اعتدال را نجات بخش فرهنگ و اقتصاد دانست و گفت: اگر بخواهیم ازگذشته عبرت گیریم. باید گفتمان اعتدالی که ازطرف رئیس جمهور مطرح شده را به عنوان گفتمان غالب و رایج فضای سیاسی و اجتماعی کشور پذیرا بوده و عامل به آن باشیم.

وی با تاکید به اینکه اعتدال به معنای خودداری از افراط و تفریط امری عقلایی است گفت: سوال این است که آیا در حال حاضر در کشور ما تبعیت از احکام شرعی و دینی بیشتر است یا تظاهر به آن‌ها؟ آیا شعائر اسلامی در جامعه نسبت به گذشته بیشتر یا کمتر شده است؟ معتقدم در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته ایم و جامعه ارزیابی خود نسبت به سازمان های متولی امر ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ادامه به تبیین چرایی تضعیف سرمایه های اجتماعی پرداخت و توضیح داد: اگر حتی یک گروه خود را حق مطلق بداند، این خود شیفتگی سبب بیرون راندن هر آنچه به غیر از فکر می‌شود خواهد شد. پس بیاییم از تمامیت خواهی و خود را خط کش دین، ولایت و مقدسات دانستن نجات دهیم در غیر این صورت ناخودآگاه به لشکر افراطین می پیوندیم. اما چه حیف که اکنون سرمایه های اجتماعی بسیار تضعیف شده و جامعه از فقدان اخلاق و معنویت به شدت رنج می برد.

سادات ابراهیمی گفت که بیاییم به دیگران حق دهیم تا بدون لکنت زبان ما را به نقد و انتقاد بکشانند، نباید به بهانه های گوناگون این حق را از مردم بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست خارجی به معنای تامین منافع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است تاکید کرد که جریان های سیاسی حق ندارند منافع خود را منافع کشور دانسته و از تامین منافع ملی چشم پوشی کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس بابیان اینکه گفتمان اعتدال در سیاست خارجه دنیا را به صدا در آورده گفت: چالش ساختگی غرب نسبت به فناوری هسته‌ای با حمایت ها و تدابیر رهبری به این موضوع تبدیل شده که ایران توانسته صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای اش را به جهانیان ثابت کنند. همچنین با حفظ غنی سازی تحریم های ظالمانه نظام سلطه را متوقف کند، از این رو دولت عملکرد قابل قبولی در یکی از حساس ترین چالش های بین‌المللی در کارنامه خود ثبت کرده است.

نماینده مردم شوشتر در ادامه با تاکید بر اینکه کارون شریان حیات خوزستان و تداوم بخش آبادانی ایران است گفت: مسئولان بدانند اگر مردم خوزستان بنا به هر دلیلی انواع و اقسام مشکلات و کمبودها را تحمل می‌کنند هرگز انتقال آب از سرشاخه های کارون را تحمل نخواهند کرد چون حیات و ممات خوزستان با کارون گره خورده است.

سادات ابراهیمی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش خواستار پرداخت وجه ذرت خریدار شده کشاورزان حل مشکلات فرهنگیان و بازنشستگان و اعطای تسهیلات به صنعتگران شد.

نظر شما