شناسهٔ خبر: 78750 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جلیلی:

هدف نهایی استکبار تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی ایران است

اسماعیل جلیلی یک عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به تلاش‌های استکبار برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، گفت: هدف نهایی استکبار تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، اسماعیلی جلیلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، تأکید کرد: امروز مسئولیت نخبگان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ناکام گذاشتن دشمن در این راهبردها است. هر کس تلاش کند که استراتژی دشمن بر علیه جمهوری اسلامی ایران محقق شود، سامانه اقتصادی کشور دچار نوسان و اختلال شود، انسجام ملی ما خدشه دار شود حتماً از پول بیت‌المال به نظام و بیت‌المال ضربه زده است.

این نماینده مجلس با تأکید بر این‌که هوشیاری نخبگان همه این استراتژی‌ها را نقش بر آب خواهد کرد، افزود: از دولت به خاطر ارائه به موقع لایحه بودجه، رعایت شفافیت، ‌ تلاش برای توازن و رویکردی که برای تحقق درآمدها با عدم وابستگی به نفت پیش گرفته شده قدردانی می‌کنم.

جلیلی ادامه داد: انتظار می‌رفت رویکرد ما در حوزه بین‌الملل نه تنها پیروی از بازی بازیگران بازارهای اقتصادی باشد، بلکه باید شاهد قدرت چانه‌زنی بودیم تا امروز روش‌هایی که کشورهای منطقه بر علیه ما بکار گرفته‌اند ما را به انفعال وادار نمی‌کردند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: انتظار می‌رفت دولت در لایحه بودجه سهم ۲ درصد مناطق محروم و نفت‌خیز را لحاظ می‌کرد. بی‌عدالتی و تبعیض در برنامه‌هایی که در طول سالیان گذشته وجود داشته منجر به فاصله جدی مناطق مختلف در کشور شده. انتظار می‌رود دولت برای پوشش دادن به این شکاف‌ها برنامه جدی داشته باشد.

او از روند متوقف ماندن پروژه‌های عمرانی به دلیل کاهش پیشرفت نیز انتقاد کرد و گفت: اولویت برنامه‌ریزی پیشرفت فیزیکی است؛ در صورتی که نیاز مردم به یک پروژه و منافع آن باید مبنای عمل قرار بگیرد.

جلیلی از رئیس جمهور خواست: وضعیت معطل مانده حوزه‌های استخدام را مشخص کند و از وزرای مربوطه خواست راه‌حل مشکل بیکاری، کمک به مناطق آلوده، تسریع در ساخت راه‌ها و اختصاص ۲ درصد از بودجه را در دستور کار خود قرار دهد. او همچنین نسبت به آمار بالای بیکاری در خوزستان هشدار داد و گفت که آمار اعلام شده با واقعیت‌ها سازگاری ندارد.

نظر شما