شناسهٔ خبر: 78728 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

۹ دی و نمایندگان ادوار؛

شایق: ۹ دی مظهر پیوند علقه‌های دینی و باورهای ارزشمند مردم با عاشورا بود

عشرت شایق/2 عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: حماسه ۹دی مظهر پیوند علقه های دینی و باورهای ارزشمند مردم با عاشورای حسینی بود،نه دی روزی بود که مردم نسبت به برخی مسئولین بی بصیرت پیشرو بودند آن هم برخی مسئولان که اصحاب تردید و سکوت بودند.

عشرت شایق، نماینده مردم تبریز در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار نماینده درباره واقعه نه دی اظهار داشت: در روز ۹ دی بصیرت مردم بر حرکت های نابخردانه برخی خواص که با همراهی نظام سلطه خسارت هایی زیادی را به کشور وارد کردند، چیره شد . این حماسه اتمام حجتی بود که مردم با کوفیان از جنس مسئولان انجام دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امت ما ثابت کرد به مقامات و اندیشه های کوفی رغبتی ندارد و این مهم را با خلق حماسه ۹ دی به منافقان نشان داد. متاسفانه برخی مسئولین اهل کوفه بودند و باید در مسیر حقانیت قرار می گرفتند ولی با اردوکشی خیابانی و کارهای کماندویی که اصلا قابل بخشش نیست، مشکلات زیادی را به نظام تحمیل کردند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با همه پیچیدگی فتنه سال ۸۸ و با وجود حمایت همه جانبه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از فتنه گران، ملت ایران با اطاعت از ولایت و استفاده از شعور سیاسی خود نقشه‌های آنان را خنثی کرد و یک بار دیگر ثابت کرد که هرگز اجازه بازگشت استعمارگران و چپاولگران به این سرزمین را نخواهد داد.

وی افزود: بصیرت و آگاهی ملت ایران در حوادث سال ۸۸ بویژه در حماسه بی‌نظیر راهپیمایی نهم دی ماه نشان داد که بصیرت عموم مردم از بسیاری ازخواص پیشی گرفته‌ است.

معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری منطقه ۱۸ تاکید کرد: مواجهه مردم ایران با جریان فتنه را برخلاف پیش بینی و برنامه‌ریزی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای سلطه‌گر و سران داخلی فتنه بود و برخورد مردم با توطئه پیچیده و اغفال کننده دشمنان از روی آگاهی همراه با بصیرت و تعهد بود و نشان داد که ملت ایران در چنین حوادثی با شعور بالا و شکیبایی مسائل را رصد کرده و حرکت خود را با معیارهای تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری انجام می‌دهند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: یقینا حماسه میلیونی مردم در نهم دیماه ۸۸ که نتیجه داشتن بصیرت و ولایت پذیری مردم بود را می توان به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی و تضمین کننده آینده آن دانست.

شایق خاطرنشان کرد: مردم مومن و انقلابی ایران با بصیرت خود و اطاعت از رهنمودهای رهبری، نه تنها به دشمنان فرصت عرض اندام ندادند بلکه با خلق حماسه ۹ دی، فصل تازه‌‌ای در حرکت توفنده انقلاب اسلامی ایجاد کردند که کشور و ملت ایران سال‌ها از آثار و برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

مقایسه حماسه ۹ دی با رویدادهای اوایل انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، دلیل دیگری بر عظمت و شکوه این روز به یاد ماندنی است و انگیزه اسلام خواهی و استقلال طلبی ملت ایران در برپایی انقلاب اسلامی، بار دیگر در راهپیمایی ۹ نمود تازه ای یافت و توطئه چینان را مایوس کرد.

وی عنوان داشت: شعارهایی که در حماسه ۹ دی در سراسر کشور داده شد شفاف و صریح بود و هدف اصلی شرکت کنندگان در این حماسه، اعلام انزجار از فتنه و فتنه گران بود. فتنه گرانی که به دنبال کسب قدرت و استحاله نظام اسلامی بودند از سوی مردم طرد شدند و این حرکت عالمانه، آتش فتنه را به مسببین آن بازگرداندند و قدرت طلبان فتنه‌گر را رسوا و از صحنه سیاسی کشور خارج ساخت.

نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: حماسه ۹دی مظهر پیوند علقه های دینی و باورهای ارزشمند مردم با عاشورای حسینی بود،نه دی روزی بود که مردم نسبت به برخی مسئولین بی بصیرت پیشرو بودند آن هم برخی مسئولان که اصحاب تردید و سکوت بودند.

 

نظر شما