شناسهٔ خبر: 78661 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ماریو تقدسی:

جوانان ایرانی، خوش‌صدا اما تنبل‌اند

ماریو تقدسی ماریو تقدسی (خواننده‌ی بین‌المللی پاپ‌، کلاسیک) به‌زودی به تهران سفر می‌کند و چند مسترکلاس آواز برای علاقه‌مندان برگزار خواهد کرد.

به گزارش نماینده این خواننده‌ی مقیم آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره‌ی برنامه‌ی این روزهایش اظهار کرد:‌ اول ژانویه کنسرت بزرگی به‌مناسبت سال جدید میلادی با یک ارکستر برگزار و پس از آن، یعنی اواسط دی‌ماه به تهران سفر خواهم کرد.

او ادامه داد: قرار است، چند مسترکلاس در شهرهای مختلف ایران مانند شیراز، اصفهان، رشت و کرج داشته باشم و پس از نوروز ۹۴ نیز در خدمت هنرجویان تهرانی خواهم بود، اما برنامه‌ای برای کنسرت در تهران ندارم.

تقدسی با بیان این‌که آخرین کنسرتم در تهران انرژی زیادی از من گرفت، گفت: ترجیح می‌دهم، در شرایطی در ایران کنسرت داشته باشم که همه‌چیز مهیا باشد و سنگ‌اندازی نشود. من به انضباط اهمیت زیادی می‌دهم و دوست دارم در شرایطی ایده‌آل روی صحنه بروم.

این هنرمند که سابقه‌ی خوانندگی در اپرای وین را دارد، درباره‌ی برگزاری مسترکلاس در تهران، اظهار کرد: جوانان ایرانی، بسیار خوب، بااستعداد و خوش‌صدا هستند؛ اما متاسفانه تنها مشکل‌شان این است که تنبلی می‌کنند. من از آن‌ها می‌خواهم قطعات بیشتری را تمرین کنند و زبان‌های دیگر را یاد بگیرند.

این شاگرد لوچیانو پاواروتی - خواننده‌ی مشهور اپرا - اضافه کرد:‌ من با چهار زبان انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی به این بچه‌ها آموزش می‌دهم و همیشه به آن‌ها می‌گویم، هرچه بیشتر تلاش کنید، بهتر است. من هم می‌توانم تجربه‌ی ۳۴ سال اجرای صحنه‌ای خود را در اختیارشان قرار دهم. می‌خواهم تا زمانی که انرژی دارم، هرچه می‌توانم را به جوانان کشورم آموزش دهم. من دوست دارم، این جوانان پیشرفت کنند.

به گزارش ایسنا، ماریو تقدسی از خوانندگان مطرح اپرا و از شاگردان لوچیانو پاواروتی (خواننده تنور مشهور ایتالیایی) است. او در اپرای وین نیز خوانندگی می‌کند و سال گذشته با همراهی هانیبال یوسف کنسرتی را در تهران روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

نظر شما