شناسهٔ خبر: 78625 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باید در تمام حوزه‌ها به اقتدار کشور بیفزاییم

ابوترابی نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش مجلس و دفاع مقدس تأکید کرد: در تمام حوزه‌ها به اقتدار کشور نیاز داریم و باید آن را تقویت کنیم.

به گزارش  نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب‌ رئیس اول مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه در همایش مجلس و دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس محصول یک اندیشه و تفکر برآمده از یک انقلاب فکری و اعتقادی بود، از این رو آن حماسه ویژگی‌ها و ارزش‌های اختصاصی خود را دارد.

وی با طرح این سوال که شما کدام اسیر را می‌شناسید که دغدغه آزادی نداشته باشد، افزود: اگر فردی را می‌شناسید، به عنوان نمونه ارائه کنید، البته به جز در جایی که فرماندهی در اختیار انبیا و اولیا باشد و در جاهایی که نیروها عمل صالح را ملاک عمل خود قرار دهند.

نایب‌ رئیس مجلس با ستودن روحیه اسرای جمهوری اسلامی ایران، وجود این روحیه را به دلیل اعتقادات انقلابی و اسلامی آنها و اقتدارشان به فرهنگ حسینی توصیف کرد.

ابوترابی‌ با بیان اینکه یکی از روزهای سخت برای اسرا، روز اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود، تصریح کرد: آن روز برای اسرا بسیار سخت بود، زیرا با اعلام آن خب، ر فرماندهان عراقی جشن گرفتند و اسرا در پی آن اتفاق ناراحت شدند.

نایب‌ رئیس مجلس در همین زمینه خاطرنشان کرد: کدام نقطه تاریخ را می‌یابید که فرمانده کل قوا با آن ادبیات عاطفی و احساسی فرزندان سلحشور خود را آماده قطعنامه کند، تمام این مباحث ویژگی‌های دفاع مقدس است و ما باید آن را پاس بداریم.

ابوترابی با بیان اینکه در تمام حوزه‌ها به اقتدارمان نیاز داریم و باید آن را تقویت کنیم، تصریح کرد: قدرت محصول ایمان به عمل صالح و قدرت دفاعی نیز برگرفته از همین اندیشه‌ها است.

نظر شما