شناسهٔ خبر: 78343 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

زاکانی:

تغییر سیاستهای آمریکا ناشی از عملکرد فتنه گران بود

زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر سیاست‎های آمریکا در برابر ایران ناشی از عملکرد فتنه‎گران بود، گفت: نامه اوباما دو روز قبل از انتخابات به رهبر فرزانه انقلاب به خاطر عملکرد سران فتنه بود.

به گزارش نماینده  به نقل از تسنیم،  علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از پیشگامی مردم همدان در خلق حماسه ۹ دی و نیز قدردانی از مرجع بصیر و عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی که در آستان مقدس امام زاده عبدالله همدان و با حضور مردم مومن و انقلابی همدان برگزار شد اظهار داشت : ۹ دی از جمله یوم الله است لذا باید درباره اتفاقات رخ داده در سال ۸۸ که درس ها و عبرت های زیادی را بر جای گذاشت به تفصیل به بحث و بررسی پرداخت.

۹ دی برای انقلاب اسلامی مصونیت بوجود آورد

وی با اشاره به ابعاد تلخ حوادث رخ داده در فتنه سال ۸۸ گفت :ویژگی ها و بلندای بصیرت مردم رشید ایران اسلامی  که با ایجاد حماسه ۹ دی بساط فتنه و فتنه گر را برچید این امکان را ایجاد کرد که یک مصونیت جدی برای انقلاب اسلامی بوجود آید.

زاکانی گفت : در نگاه به حوادث سال ۸۸ و حماسه ۹ دی به افراد اهل بصیرت، صبر و دانش علمی بر می خوریم که در روزگار تاریک فتنه همچون چراغ راه را نشان دادند، حقایق را تبیین کردند و برای مردم ایران افتخار و الگو شدند.

وی با تقدیر از برگزاری مراسم تجلیل از مرجع انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی گفت : در ایامی که برای بسیاری از نخبگان در مورد مسائل پیش آمده ابهام وجود داشت برای ایشان نه تنها ابهامی نبود بلکه با شجاعتی مثال زدنی با حضور در میدان، روشنگری و بصیرت افزایی موجبات ناکامی فتنه گران را بوجود آورد.

زاکانی با اشاره به سوابق درخشان حضرت آیت الله نوری همدانی در همراهی امام راحل  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد : ایشان از علمداران قبل از پیروزی انقلاب است که چراغ فروزان انقلاب سال ۵۶ در قم  از بیت ایشان آغاز شد.

آیت الله نوری همدانی جزو سرامدان بصیرت افزایی در فتنه ۸۸ بود 

وی آیت الله نوری همدانی را جزو سرآمدان بصیرت افزایی و آگاه سازی در جریان فتنه سال ۸۸ معرفی و اظهار کرد :گاهی اوقات ممکن است جایگاه ها مانع موضع گیری یا اظهار نظر صریح افراد شود اما آیت الله نوری همدانی با آنکه در جایگاه رفیع مرجعیت قرار داشت همچون یک فدایی جان بر کف وارد میدان دفاع از انقلاب و شخص مقام معظم رهبری شد که این سبب افتخار همگان بویژه مردم عزیز خطه همدان است.

مردم همدان در محکومیت فتنه پیشتاز بودند 

 زاکانی با قدردانی از آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان بخاطر روشنگری  و حرکت مردم همدان در ۷ دی ۸۸ یعنی دو روز قبل از حماسه ۹ دی گفت : این پیشتازی مردم همدان موجب افتخار است و نشان دهنده بصیرت و درک بالای آنان است.

سران فتنه سبب امیدواری دشمنان و تحریمها علیه ایران بودند

زاکانی گفت : فتنه سال ۸۸ سبب شد آمریکا با این ادعا که  ایران دچار بی‎ثباتی سیاسی است، رویکرد خود را در مواجه با ما تغییر دهد و فشار همه‎جانبه و تحریم از سوی آمریکا علیه کشور را شدت داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از آقازاده‌ها نیز پیام‎هایی به آمریکا دادند که تنها راه برخورد با انقلاب اسلامی فشار  اقتصادی است.

زاکانی ابراز داشت: در شرایطی که فرزندان ایران اسلامی حقوق هسته‎ای ایران را دنبال می‎کردند، آقای موسوی با صدور بیانیه‎های مختلف آن را خلاف مصلحت کشور بیان می کرد.

 زاکانی با بیان اینکه تقوای سیاسی در میان سران فتنه امری فراموش شده بود گفت: فتنه گران ایستادگی را خلاف مصلحت نظام می‎دانستند اما پا گذاشتن روی قانون، متهم کردن نظام به دروغ، تقلب، تجاوز و خیانت را  امری پسندیده می دانستند.

فتنه ۸۸ یک کودتای تمام عیار امریکایی اسرائیلی علیه نظام اسلامی بود

زاکانی با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی علاقه ندارند درباره ابعاد پیچیده فتنه بحث شود گفت : این ها حوادث سال ۸۸ را یک دعوای شخصی مطرح می کنند در حالی که فتنه ۸۸ یک کودتای تمام عیاز امریکایی اسرائیلی علیه نظام اسلامی بود که حداقل ۱۰ سال برای اجرای آن برنامه ریزی شده بود و می خواستند با قرار دادن مردم مقابل یکدیگر اساس انقلاب را مورد هجمه قرار دهند.


وی با بیان اینکه سران فتنه از مدت‎ها قبل کمیته صیانت از آرا را تشکیل داده بودند و از ماهها قبل هیزم  آتش فتنه را فراهم کرده بودند گفت: ۹ ماه تلاش کردند تا دروغ بزرگ تقلب را در جامعه رواج دهند، بسیار تلاش کردند تا خود را پیروز انتخابات معرفی کنند و این در حالی بود که طبق نظرسنجی آمریکا، ۸۷ درصد مردم ایران قصد شرکت در انتخابات را داشتند که از بین آنها حداقل ۳۴ درصد به احمدی‌نژاد و ۱۴ درصد به موسوی رأی می‌دادند.

تغییر سیاستهای آمریکا ناشی از عملکرد فتنه گران بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر سیاست‎های آمریکا در برابر ایران ناشی از عملکرد فتنه‎گران بود، گفت: نامه اوباما دو روز قبل از انتخابات به رهبر فرزانه انقلاب به خاطر عملکرد سران فتنه بود.

وی  افزود: عملکرد سران فتنه سبب شدند سیاست آمریکا در روند مذاکرات آلماتی ۱ و ۲ که قرار بود حق هسته‎ای ایران به رسمیت شناخته شود، تغییر کند؛ هرچند آمریکا کاره‎ای نیست که این حق را بپذیرد یا نپذیرد.

زاکانی ابراز کرد: آمریکا در مذاکرات عراق، مسکو و آلماتی ۱ در برابر ما تسلیم شده، و به خواستههای ایران تن می داد که به یکباره در آلماتی ۲ منتظر نتیجه انتخابات شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شرایط سختی را پیش رو داریم گفت: سفیر آمریکا در بحرین به صراحت اعلام کرد با اعمال فشار اقتصادی بر ایران به دنبال ایجاد ناآرامی و بر هم زدن امنیت ایران اسلامی است تا مردم راه نجات را در پناه بردن به سران فتنه بدانند.

فشار اقتصادی با هدف رویگردانی اجتماعی مردم از نظام است

وی با بیان اینکه به گفته خود آمریکا، پایین آمدن قیمت نفت و فشار اقتصادی با هدف ایجاد رویگردانی اجتماعی مردم از اسلامی دنبال می شود گفت: این در حالی است که آمریکا هنوز ملت  عاشورایی ایران را نشناخته است.

زاکانی گفت: مشارکت ۴۰ میلیونی در انتخابات ۸۸  ظرفیت بزرگی را برای ایران فراهم کرده بود، اما  فتنه‎گران این ظرفیت را از بین بردند.

افراد عنود که هنوز لجاجت میکنند نباید بخشیده شوند

وی با بیان اینکه سران فتنه هنوز از اقدامات خود پشیمان نیستند، پس بخشش معنایی ندارد، گفت: برای این افراد عنود که هنوز لجاجت می کنندجای بخشش نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عدم محاکمه سران فتنه را نهایت لطف و رأفت نظام  اسلامی بیان کرد و گفت : در اینکه برخی از این افراد محارب هستند، شکی نیست.

زاکانی با بیان اینکه جریانی به دنبال ادامه مسیر فتنه در کشور هستند، گفت: برخی رسانه های داخلی با نمادهای اسلامی عناد دارند که بی توجهی به حضور چند ده میلیونی شیعیان  در اربعین حسینی در  روزنامه‎های زنجیره‎ای از آن موارد است.

وی گفت: اینها آرزو می‎کنند جریان انقلابی ایران در منطقه زمین‎گیر شود تا آنها به امیال و اهداف خود دست یابند.

تفرقه بین شیعه و سنی توطئه آمریکاست

زاکانی با بیان اینکه جنگ و تفرقه بین شیعه و سنی توطئه امریکاست، گفت: عده‎ای در داخل از سر بی‌بصیرتی با کسانی که امروز سر مسلمانان را به راحتی آب خوردن از تن جدا می‎کنند، همراهی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست نسبت به فتنه‎‌های جدید بصیر بوده و همواره در مسیر انقلاب و ولایت گام بردارند و بدانن از کسانیکه سرمایه انقلاب را در فتنه ۸۸ به آتش کشیدند بعید نیست فتنه جدیدی ایجاد کنند.

نظر شما