شناسهٔ خبر: 78262 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار کاظمی:

درخواست کشورهای بزرگ برای انتقال تجربیات سپاه در حوزه امنیت پرواز

سردار کاظمی جانشین فرماندهی حفاظت سپاه: ما توانسته ایم تجربیات خوبی کسب کنیم که در این زمینه نیز برخی کشورهای همسایه و حتی کشورهای بزرگ جهان خواستار انتقال این تجربیات و دانسته ها از سوی سپاه شدند.

به گزارش نماینده، به نقل از مهر، سردار محمد حسن کاظمی جانشین فرماندهی حفاظت سپاه امروز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت سی امین سالروز تشکیل فرماندهی حفاظت سپاه برگزار شد، اظهار داشت: ما در سال ۶۳ با مواردی از هواپیماربایی روبرو بودیم که پس از آن نیز سپاه وارد عرصه امنیت پرواز شد.

سردار کاظمی گفت: ورود سپاه به این عرصه به گونه ای نبود که برای آن فرش قرمز پهن کرده باشند، بلکه ما در این حوزه شاهد فضای تنش زایی بودیم.

وی با بیان اینکه هر چند ۵ هواپیماربایی که در سال ۶۳ انجام شد سپاه علیه حفاظت از هواپیماها ورود پیدا کرد، ادامه داد: در وهله اول و با ورود سپاه به این عرصه شاهد مخالفت های جدی بودیم به طوری که برخی نیز تهدید به اعتصاب کرده بودند اما با تاکید حضرت امام این وظیفه به سپاه به طور کامل واگذار شد.

 جانشین فرماندهی حفاظت سپاه خاطرنشان کرد: اقدامات شوم دشمنان پس از ورود سپاه به این عرصه برای اینکه قدرت خود را در برابر سپاه نشان دهند، بیشتر شد به طوری که از سال ۶۳ تا سال ۸۹، ۱۳۰ مورد اقدام از سوی دشمنان در این رابطه انجام شد که ۲۶ مورد آن در داخل هواپیما رخ داد و حتی ۱۳ مورد آن نیز منجر به تیراندازی نیروهای حفاظت هواپیمایی و خنثی سازی عملیات شد.

وی همچنین تاکید کرد: مسئولیت امنیت پرواز هواپیماها نیز پس از ارتحال حضرت امام با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری همچنان به سپاه واگذار شد که خوشبختانه توانسته ایم در طول این ۳۰سال توفیقات خوبی را به ارمغان بیاوریم.

سردار کاظمی گفت: تاکنون که حدود ۳۰ سال از ماموریت سپاه در حوزه امنیت پرواز می گذرد ما توانسته ایم تجربیات خوبی کسب کنیم که در این زمینه نیز برخی کشورهای همسایه و حتی کشورهای بزرگ جهان خواستار انتقال این تجربیات و دانسته ها از سوی سپاه شدند.

نظر شما