شناسهٔ خبر: 78233 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«شیار ۱۴۳» ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان فروش کرد

تهیه کننده شیار ۱۴۳ در گرگان گفت: اکران شیار ۱۴۳ که در فصل سرد سینما یعنی از اواخر آبان در سینماهای کشور شروع شد تاکنون بالغ بر دو میلیارد و ۳۰ میلیون تومان فروش داشته است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، محمد حسین قاسمی، ظهر چهارشنبه، در جلسه با خبرنگاران استان که در محل سینما کاپری گرگان برگزار شد اظهار کرد: زمان اکران شیار ۱۴۳ طبق قراردادی که امضا شده بود در عید نوروز یا عید فطر بود که به دلایل نامشخص این موضوع عملی نشد و در فصل سرد سینما اکران این فیلم آغاز شد که البته با استقبال خوبی مواجه شد و سینمادارها هم از این موضوع رضایت داشتند.

وی افزود: از اکران شیار ۱۴۳ حدود پنج هفته گذشته است و طبق قانون اگر مشکلی برای این فیلم به وجود نیاید قرار است ۵ هفته دیگر هم در اکران باقی بماند و ما انتظار داریم با توجه به اتمام ایام ماه صفر استقبال از این فیلم بیشتر صورت گیرد.

قاسمی اکران خارج از کشور این فیلم را هم خوب ارزیابی کرد و گفت: این فیلم تاکنون در هشت جشنواره بین المللی حضور داشته است و ۱۰ روز قبل توانست جایزه نقش اول بازیگر زن را برای جشنواره آسیا پاسیفییک دریافت کند.

وی با بیان این که به ندرت اتفاق می افتد که فیلم دفاع مقدس با چنین استقبالی از سوی مردم و مسئولین و هم چنین جشنواره های خارجی مواجه شود گفت: این به دلیل نگاه انسانی فیلم است که  همه مخاطبان می توانند با آن هم ذات پنداری کنند و تاثیر پذیری از آن داشته باشند.

قاسمی با بیان این که برنامه کامل و مفصلی برای اکران خارج از کشور این فیلم داریم گفت: یکی از اشکالات فیلم های دفاع مقدس ما این است که گویی کارگردان یا نویسنده می خواهد نگاه خود را در فیلم تحمیل کند و برخی موضوعات هم در این فیلم ها مصادره به مطلوب می شود اما شیار ۱۴۳ این ویژگی را ندارد و توانسته است با همه مخاطبان و با همه گروه های سیاسی و همه جناح ها حتی ارتباط برقرار کند.

تهیه کننده شیار ۱۴۳ در ادامه افزود: شیار ۱۴۳ سعی کرده است که به دور از همه کلیشه های فیلم های دفاع مقدس قهرمانان خود را مطرح کند و اعتقاد ما هم این است که ما قهرمانانی داریم که اگر آن ها را به صورت رئالیته در فیلم های خود نشان دهیم احتیاج به شاخ و برگ دان اضافه به آنان نیست و مخاطب هم بسیار باور پذیر آن ها را می پذیرد.

وی بیان کرد: ما باید رد زمینه دفاع مقدس کارهای فرهنگی بهتری انجام می دادیم ولی تاکنون برخی از کارهایی که انجام شده است جناحی و یا مربوط به گروه خاصی بوده است که به اعتقاد من باید نویسنده و کارگردان آزادتر باشد تا بتواند فراجناحی و فقط صرف کار فرهنگی ایده و نظر خود را ارائه دهد تا بازخورد بهتری هم داشته باشد.

نظر شما