شناسهٔ خبر: 77945 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

حقیقت‌پور: ۱۲۰ اولویت دفاعی- امنیتی کشور تدوین شده است

حقیقت پور نایب‌‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در کمیسیون امنیت ملی پیگیر تنبیه کشور مبدأ پهپاد اسرائیلی بودیم/ کمیسیون امنیت ملی نظارت مستمر بر گفتمان هسته‌ای و تیم هسته‌ای دارد

به گزارش نماینده به نقل از «نسیم»، منصور حقیقت‌پور شب گذشته در همایش نقد عملکرد نمایندگان اردبیل در سالن ولایت اردبیل گفت: در بودجه امسال 2 درصد از بودجه کشور برای مناطق محروم در نظر گرفته شده بود که آن را به 3 درصد افزایش دادیم. در حقیقت به توان بودجه مناطق محروم 50 درصد قوت بخشیدیممجلس مکان کلیدی است و نقش مهمی را در اصلاح امور مملکت داشته است. نمایندگان استان تلاش کردند بودجه‌ای برای مناطق محروم جذی کنند، در مجموع 74 میلیارد تومان به بودجه استان اردبیل اضافه شده است. با اعتباراتی که به نمایندگان اختصاص یافته بود پروژه‌های مختلفی در سطح استان اجرا شد، از جمله فعالیت‌های بنده می‌توان به اجرای 74 پروژه با اعتبار نمایندگان اشاره کرد که مدیران‌کل می‌توانند بهتر در زمینه تحقق این اهداف اعلام نظر کنند.

وی برخی از ضعف‌های موجود در تولید را در سوءمدیریت بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: اقدامات غیرعلمی برخی تولیدکنندگان باعث عدم رشد اشتغال در استان شده است. در تلاش هستیم بر پایه وفاق و یک مطالبه کلان در بحث توسعه استان عمل کنیم و در تصمیم‌گیری‌ها منافع کلان استان را در نظر بگیریم. متاسفانه مجمع دارای گرایش توسعه نیست و این یک ضعف برای مجمع است که بیشتر انرژی خود را صرف تغییر مدیران قرار می‌دهد.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس از تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تبدیل دانشگاه‌های صنعتی به دانشگاه‌های فناوری‌های نوین خبر داد و تصریح کرد: وزارت علوم بعد از مصوب شدن دانشگاه صنعتی اردبیل اعلام کرد، دیگر امکان ایجاد دانشگاه صنعتی وجود ندارد و دانشگاهی با این موضوع در اردبیل نیز به دانشگاه فناوری‌های نوین اردبیل تبدیل می‌شود.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس از صدور دستور تبدیل اردبیل به قطب شیلات کشور خبر داد و تصریح کرد: در بخش دام و طیور برای افزایش تراکم بیست درصدی، واحدهای عمده‌ای که استانداردهای تولیدی دارند، افزایش می‌یایند. حوزه تقنین و قانون‌گذاری ما سعی کردیم تا اقدامات موثری را انجام دهیم به طوریکه در قالب ماده 180، 74 میلیارد تومان اعتبار به بودجه استانی اضافه کردیم در حالی که کل بودجه استان 90 میلیارد تومان بوده است.

وی با انتقاد از پخش تصاویری از حادثه بیمارستان فاطمی اردبیل در ایام عزاداری حسینی که منجر به خدشه‌دار شدن روحیه حسینی ملت اردبیل شد، گفت: هم مسئول شبکه و هم رئیس سازمان صدا و سیما در این زمینه توبیخ کتبی شدند و این امر بیشتر به دلیل نظارت نمایندگان اردبیل به این موضوع بود. یکی از این مسائل پیگیری موضوع احداث پتروشیمی اردبیل بود که بعد از رایزنی‌ها 545 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه مصوب شد.

نماینده مردم اردبیل، ‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس در مورد انتقال حق‌ابه استان از قزل‌اوزن گفت: به رغم برخی مخالفت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با مشارکت وزارت نیرو تخصیص حق‌ابه استان از قزل‌اوزن ابلاغ شد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: برای احداث حسینیه اردبیلی‌ها در مشهد و یک زائرسرای شایسته نه به شکل پیمانکاری بلکه از طریق یک فرد خیر تاکنون 650 میلیون تومان هزینه شده و هم‌اکنون با مشکلات مالی در برخی از فعالیت‌های عمرانی خود مواجه شده است.

نظر شما