شناسهٔ خبر: 77876 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله موحدی کرمانی:

آمریکا می خواهد عزت ایران را خدشه دارد کند، هیئت مذاکره کننده مراقب باشد/ سران فتنه اعتراف کنند "اشتباه و در حق ملت" ظلم کردند

موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران گفت: به سران داخلی فتنه می‌گویم که شما به کشور، ملت و رهبر خود ظلم کردید، اعتراف کنید که ظلم کردید.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مورد اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع)، گفت: چه اربعین و تجلیلی و تعظیمی از اربعین انجام شد، در این روز بزرگ نه فقط مردم ایران و عراق و حتی از اطراف دنیا مردم در کربلا حضور یافتند، و 20 میلیون نفر به زیارت آمدند پیام این حرکت بقای حق و بطلان باطل است، باطل نابود شدنی است و هرچه اهل باطل بکوشند تا حق را نابود کنند نمی‌توانند.

وی ادامه داد: در جریان کربلا حق با عواطف انسان گره خورد و دو عامل وجود داشت، هم بقای حق و هم اینکه خداوند اراده کرد عواطف انسان متوجه به خاندان پیامبرشود. لذا به داعش می‌گویم بدبخت، از غصه بمیر، با که می‌خواهی بجنگی؟ با چه می خواهی بجنگی؟ چه اراده داری؟ اراده خدا بقای این عزیزان و نابودی شما جنایت‌کاران است.

موحدی کرمانی ضمن تبریک به دولت عراق برای موفقیت در امنیت این جمع عظیم تصریح کرد: این بهترین نشان قدرت این کشور است که می‌تواند روی پای خود بایستد. هنوز زائران کربلا خستگی را از خود نینداختند خود را برای مرقد مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) آماده می‌کنند. حدس می‌زنند که 10 میلیون زائر برای زیارت امام هشتم حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه امریکا تا دیر نشده نصیحت ایران را بپذیرد و عقل را دفن نکند، خطاب به سران این کشور، عنوان کرد: تا کی می‌خواهید تبعیض نژادی را ادامه دهید. انسان‌های رنگین پوست را در خیابان‌های امریکا تظاهرات می‌کنند و می‌گویند که ما را نکشید، این زیبنده نیست با مردم کشور خود اینطور برخورد کنید تاکی از اسرائیل کودک‌کش حمایت می‌کنید.

موحدی کرمانی با اشاره به شکنجه‌های صورت گرفته در زندان‌های امریکا ادامه داد: تا کی می‌خواهند مظلومین را در زندان‌های خود شکنجه کنند و مسئولین‌شان افتخار کنند به شکنجه، تا کی می‌خواهند در مورد ایران دروغ بگویید که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند و حامی تروریسم است؟ باید از اشتباهات گذشته پند بگیرند. در مورد کوبا اعتراف به اشتباه کردید تحریم کردید تا کوبا را منزوی کنید اما خودتان منزوی شدید.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا رسما گفت "ما با تحریم خواستیم کوبا را منزوی کنیم اما خودمان منزوی شدیم"، چه نتیجه گرفتید از آنچه در جهان کردید، با جنایاتتان منفورتر شدید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: هیئت مذاکره کننده ایرانی بیدار است و می‌داند آمریکا دشمن شماره یک ماست و می‌داند آمریکا تلاش دارد تا عزت ما را آسیب بزند. تمام خواست مردم و رهبر ما از هیئت ایرانی که حتما عمل می‌کنند این است که مراقب باشید عزت ایران آسیب نبیند.

وی ادامه داد: امام راحل فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، هیئت ایرانی متوجه باشند نقشه آمریکا این است تا به روش‌های مختلف به ایران ضربه بزند اما مطمئنا نخواهد توانست و رو به سقوط می‌رود.

موحدی کرمانی خطاب به سران خارجی فتنه گفت: مردم را تشویق کردید که بریزید در خیابان‌ها و حق خود را بگیرید، شما مردم ایران را نشناختید. به سران داخلی آن هم می‌گویم شما به کشور و ملت و رهبر خود ظلم کردید، اعتراف کنید که ظلم کردید و اگر اعتراف کردید ملت ما نجیب هستند رهبری ما آقاست، شما را خواهند پذیرفت، شما قانون‌شکنی کردید اگر اعتراض داشتید باید از  راه قانونی باید می‌رفتید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به کشتار 150 زن عراقی از سوی داعش، گروگان‌گیری در پاکستان را به شدت محکوم کرد.

موحدی کرمانی اظهار داشت: امام علی(ع) چند نکته را تذکر می‌دهند، می‌فرمایند قبل از اینکه مرگ شما فرا رسد آنچه باید را انجام دهید و معامله پرسود کنید. آنچه از دست شما خارج خواهد شد بدهید و چیزی که برای شما می‌ماند به دست آورید. خود را برای سفر آماده کنید و جزو گروهی باشید که وقتی فریاد را می‌شنوند بیدار می‌شوند و این دنیا وسط راه است و خود را برای ورود به عالم خود و جاودان آماده کنند.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت‌های پیش رو خاطرنشان کرد: سه مصیبت بزرگ در پیش داریم، رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام مجتبی (ع) و حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) این مصیبت را به پیشگاه امام زمان و رهبر انقلاب تسلیت می‌گوییم.

وی ادامه داد: سخن امروز پیرامون خدمات پیامبران به جامعه است، اینها به عنوان رسالات الهی طرح شده و آنانکه وارث انبیا هستند این بار را به دوش دارند علما هستند و انبیا بشریت را از خرافات نجات دادند و انسان را با خدا ارتباط دادند. به انسان کرامت انسانیت را تفهیم کردند که خود را مفت نفروشند و در مقابل هر طاغوتی سجده نکنند. بشریت را از ظلمات و از ظلمت جهل و غضب و حب دنیا نجات دادند و به نور وارد کردند و به تعبیر قرآن زنجیرهایی که بشر با دست خود به دلیل جهالت به دست خود بسته بود باز کردند و زندگی را آسان کردند.

وی با بیان اینکه مهم ترین خدمات انبیا ساختن انسان‌هاست و آنها در انسان قدرت غلبه بر هوای نفس ایجاد کردند، تصریح کرد: پیامبران برای این اهداف بلند از چه طریقی وارد شدند، مهمترین رسالت انبیا همین بود پیامبران از تعقل و تفکر وارد شدند و انسان را به فکر واداشتند و عقل‌های دفن شده را زنده کردند و به تعبیر امام علی (ع) عقل‌ها در جاهلیت‌ها دفن شده بود آنها امدند آنها را به تفکر وادار کردند که ارزنده‌ترین کار است.

موحدی کرمانی افزود: عمرسعد بعد از تمام فکرها جهنمی شد، قرآن می‌گوید وظیفه انبیا این است که آیات خدا را تلاوت کند اما تلاوت همراه فکر باشد. خداوند می‌فرماید که قران را فرو فرستادیم تا انسان ها بیدار شوند و از غفلت خارج شوند آیا کسی هست که آماده باشد برای رسیدن به ذکر و یاد؟ از طریق تفکر انسان با خدا آشنا می شود و راه رسیدن به خداوند و توفیق عبودیت از طریق فکر است قرآن می گوید ایات را تلاوت کنید و خود را بیدار کنید.

خطیب نماز جمعه اضافه کرد: انسان‌هایی که گرفتار سلطه طاغوت و یاس هستید و می‌گویید ما هیچ کار نمی‌توانیم بکنیم، قرآن به شما می‌گوید که می‌توانید خود را نجات دهید. حضرت موسی(ع) فرمود که خداوند به برکت صبر به شما عزت خواهد داد، خداوند می فرماید نمی‌خواهیم انسان‌های ضعیف زیر سلطه طاغوت بمانند، خودتان را نجات دهید ما به شما کمک می‌کنیم، خدا می‌خواهد دشمنان شما به دست شما دشمنان‌تان را نابود کند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه به امام حسین (ع) گفتند نمی‌شود در مقابل یزید کاری کرد اما امام فرمود بر من پنهان نیست اما می‌شود کاری کرد و این "می‌شود" را از قرآن الهام گرفتند، عنوان کرد: امام فرمودند با انتخاب راه شهادت و اسارت نظام یزیدی را ساقط می‌کنم. روز اربعین روز پیروزی حضرت امام حسین (ع) بود. به امام عزیز ما هم گفتند که قدرت شاه فوق العاده است شما نمی‌توانید کاری کنید، اما ایشان فرمود می‌توانیم و شاه رفتنی است، آمریکا غلطی نمی‌تواند بکند این احساس می‌توانیم احساس بزرگی است که قرآن به ما آموخت.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید هرچه مستکبرین جفا کنند و خون بریزند با همین ظلم‌ها به نابودی نزدیک می‌شوند. قرآن می‌فرماید خدا در کمین ظالمان است ورضا خان را نابود کرد و به جزیره موریس فرستاد محمدرضا را نابود کرد و طاغوت منطقه را نابود کرد و می‌رود که قدرت پوشالی آمریکا هم نابود شود. نتیجه می‌گیرم که باید قرآن را بشناسیم و بفهمیم و خود را از هر ظلمتی به برکت قرآن نجات دهیم.

موحدی کرمانی با بیان اینکه رسول خدا (ع) در بستر رحلت فرمود که من از میان شما می‌روم و قرآن و عترت را میان شما قرار می‌دهم و تا متمسک به عترت و قران باشید گمراه نمی‌شوید، یادآور شد: امام راحل هم فرمود من از میان شما با روحی مطمئن و دلی ارام می‌روم، ملت راه را ادامه دادند و با تبعیت از رهبری روز به روز توفیق ملت بیشتر شد.

وی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌آلله غیوری در خصوص وی گفت: ایشان عنصری دلسوز نسبت به فقرا و فعال و انقلابی و ولایی بودند که از دوران مبارزه با شاه و بعد از پیروزی در سنگر مبارزه و خدمت به محرومین بودند. این عزیز فراوان برای انسان‌های بی خانمان خانه ساخت و توفیقات زیادی داشت. خلاء شهید مطهری و شهید بهشتی و غیوری‌ها به آسانی پر نمی‌شود و خداوند این عزیزان را با اهل بیت (ع) محشور بفرماید.

نظر شما