شناسهٔ خبر: 77622 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

گروسی در گفتگو با نماینده :

پیشرفت کشور در عرصه‌های اقتصادی به تحقیق و پژوهش وابسته است

حسین گروسی/2 نماینده شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما امیدواریم در هفته پژوهش این پیام مهم که برای پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های اقتصادی و تولید باید هرچه بیشتر از تحقیق و پژوهش بهره مند شویم، به گوش همگان برسد.

به گزارش نماینده، حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همایشی که بمناسبت هفته پژوهش برگزار شد، افزود: بهره گیری از تحقیق و پژوهش در جهت استفاده بهینه از امکانات کشور مخصوصا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تولیدات دانش بنیان که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هست، به ایجاد فرصت های جدید شغلی و تولید ثروت در کشور خواهد انجامید.

وی ادامه داد: محور توسعه هر کشوری نیروی انسانی است و در کنار نیروی انسانی بایستی به تحقیق و پژوهش نیز اهمیت دهیم، طبق آمار کشورهایی که بودجه بیشتری را برای این امر صرف کرده اند نتیجه بهتر و بیشتری در تولیدات  دانش بنیان داشته اند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآورشد: ما امیدواریم در هفته پژوهش این پیام مهم که برای پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های اقتصادی و تولید باید هر چه بیشتر از تحقیق وپژوهش بهره مند شویم، به گوش همگان برسد.

گروسی با اشاره به اهمیت ارتباط تنگاتنگ حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید توجه بیشتری به ارتباط دانشگاه و صنعت داشته باشیم، متاسفانه بخش صنعت کمتر از ظرفیت دانشگاه ها استفاده می کند و مراکز صنعتی کمتر کارها و پروژه های تحقیقاتی شان را به دانشگاهها می دهند و امیدواریم این تفاهم و فرهنگ همکاری بین این دو نهاد مهم کشور بوجود آید.

لازم به ذکر است، این نشست امروز بمناسبت هفته پژوهش با حضور آقای کرمی فرماندار ملارد، معاون پژوهشی آموزش پرورش استان تهران و نیز جمعی از نخبگان، پژوهشگران و اصحاب رسانه در شهرستان ملارد توسط اداره آموزش و پرورش این استان تشکیل شد.

نظر شما