شناسهٔ خبر: 77507 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مقدم فر:

مهمترین رسالت دانشجویان معرفی اسلام با ابزار رسانه است

مقدم فر مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: دانشجویان مسلمان باید ماهیت و ابعاد اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی در سومین کنگره بین‌المللی دانشجویان اسلامی جهان که در سالن همایش‌های حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد، اصلی‌ترین رسالت دانشجویان مسلمان را جهاد فرهنگی بر مبنای قرآن و فرهنگ اربعین دانست.

وی با بیان اینکه تحول بزرگی در دنیا رخ داده که براساس آن مسیر تاریخ در حال تغییر است، درک این شرایط را ضروری دانست و افزود: دانشجویان پیشرونده و فعال در گام نخست باید شرایط جهانی را به درستی درک کنند و با اتحاد، همدلی و تعامل به دنبال نرم افزارهایی برای معرفی اسلامی باشند.

مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: امروز حاکمیت مطلق قدرت های بزرگ از بین رفته و دیگر کدخدای جهان، بازیگران جهانی واحدهای سیاسی و دولت های دست نشانده اراده کننده تحقق حوادث در دنیا نیستند بلکه امروز ارزش های معنوی در حال حاکمیت یافتن و وعده های الهی در حال تحقق است.

مقدم‌فر با بیان اینکه دشمن به دنبال معرفی اسلام با دو قرائت است، اظهار داشت: دانشجویان مسلمان ماهیت و ابعاد اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنند و مانع از موفقیت بیگانگان در ارائه قرائت دیگری از اسلام شوند.

وی یکی از نقاط عملیاتی تهاجم سنگین فرهنگی غرب را تقلای آنان برای تغییر سبک زندگی اسلامی دانست، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی و همچنین آگاهی افزایی جامعه خود، دامنه سیطره و سبک زندگی غربی که به وسیله رسانه ها به زندگی مسلمانان نفوذ کرده را از بین ببرند و سبک اصیل اسلامی را ترویج دهند.

مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی بر دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی تأکید کرد و تبیین ماهیت جریان های تکفیری، مبارزه با موج اسلام هراسی در جهان، پیشرفت های علمی و تحول در علوم انسانی و حضور جدی در عرصه رسانه و تبلیغ را از وظایف دانشجویان اسلامی برشمرد.

نظر شما