شناسهٔ خبر: 77492 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار عبداللهی مطرح کرد؛

انحصار شکنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)

سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص): قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با شکستن انحصارها عرصه را برای فعالیت پیمانکاران داخلی فراهم و برای خارجی ها تنگ کرد.

به گزارش نماینده به نقل از سپاه نیوز،سردار سرتيپ پاسدار مهندس عبادالله عبداللهي فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت ۲۵ سالگرد تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در کنفرانس روابط عمومی کل سپاه برگزار شد در جمع خبرنگاران به تشریح کارکردها، فعالیت ها و عملکرد قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) پرداخت.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس مقتضیات زمان پای در عرصه های مورد نیاز کشور می‌گذارد گفت: امروز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)با انجام بیش از۲۰۰۰ پروژه‌های استانی و ملی از ابتدای تاسیس تا کنون بزرگ‌ترین متولی طرح‌های عمرانی و صنعتی کشور است.

سردار عبداللهی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه در بخش صنعت گفت: درحالی که شرکت‌های خارجی توتال و شل میدان را خالی کردند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) فاز ۱۵ و ۱۶ پالایشگاه پارس جنوبی را بر اساس اصول فنی، مهندسی، تجهیز، طراحی و اجرا کرد و با مهندسی ۱۰۰ درصد ایرانی این پروژه به بهره برداری رسید.

وی افزود: با اجرای ۳ ترین از این پروژه ۴ میلیارد و ۷۰۰ متر مکعب گاز به شبکه تزریق شد و تا چند روز آینده ترین ۴ نیز به بهره برداری خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه در حوزه زیر ساخت‌های ریلی و جاده ای گفت: در مجموع ۳ هزار ۷۰۰ کیلومتر زیر ساخت ریلی- جاده‌ای توسط قرارگاه در کشور به انجام رسیده به عنوان مثال ۹۰۷ کیلومتر آزادراه حرم تا حرم که قطعه اول آن در محور قم گرمسار به طول ۱۵۰ کیلومتر در کمتر از ۲ سال به اجرا رسید و آماده افتتاح می باشد.

وی افزود: از مزایای این آزاد راه صرفه جویی سوخت، کوتاه کردن مسیر، کم کردن مشکلات آلایندگی و محیط زیست، ایمنی و از همه مهمتر تسهیل راه زائران است.

سردار عبداللهی با اشاره به راه اندازی خط ترانزیتی گرگان- اینچه برون توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)گفت: اجرای این پروژه اولین رکورد در کشور بود و ایجاد ۱۲۰ کیلومتر راه‌آهن در مسیر گرگان – اینچه برون در مدت کمتر از یک سال از بزرگترین پروژه‌هایی است که با هدف ارتقای امنیت پایدار اجرا و با حضور روسای جمهور سه کشور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه امکانات تونلی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در منطقه بی بدیل است گفت: ۷۳۰ کیلومتر تونل مترویی آب و راه توسط قرارگاه ساخته شده که پروژه خط ۷ متروی تهران و احداث طولانی ترین تونل آب‌بر کشور به طول ۴۴ کیلومتر از مصادیق فعالیت‌های قرارگاه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه در حوزه خطوط انتقال آب ،گاز و نفت گفت: این قرارگاه ۹۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب، گاز و نفت را در دست اجرا دارد، بزرگتریم خط گازی عسلویه – ایرانشهر در مدت زمان کوتاهی انجام شد، انتقال آب ۱۱ استان کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) صورت می‌گیرد که به عنوان مثال خط انتقال آب قم که از دغدغه‌های مردم، مسئولین و مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بود در مدت کمتر از دو سال به انجام رسید.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۲۱ میلیارد متر مکعب مخازن سد در کشور ساخته شده است افزود: ساختار۱۶۳ دستگاه پل با بهترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان از فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در حوزه ساخت پل و تقاطع است.

سردار عبداللهی خاطر نشان کرد: در حوزه زیر ساخت‌های مخابراتی ۱۰ هزار کیلومتر خط فیبر نوری در کشور سال گذشته توسط قرارگاه به اجرا شد.

وی از افتتاح کارخانه تغلیظ مس در کشور در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در حوزه فعالیت های دریایی، قرارگاه بزرگ‌ترین لایروبی‌ها را در دریا انجام می دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به فعالیت‌های محرومیت زدایی قرارگاه گفت: در مجموع قرارگاه معین کرده‌ایم که در شعاع ۷۰ کیلومتری هر پروژه اقدامات محرومیت‌زدایی از محل اعتبارات، بودجه و درآمدهای قرارگاه انجام شود.

وی با بیان اینکه اقدامات قرارگاه رسالت محور است گفت: تا به امروز ۸ تا ۱۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور توسط قرارگاه انجام شد.

سردار عبداللهی اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با شکستن انحصارها عرصه را برای فعالیت پیمانکاران داخلی فراهم و برای خارجی ها تنگ کرد.

وی با اشاره به آمار نیروی انسانی و تجهیزات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: ۱۳۵ هزار نفر به طور مستقیم در پروژه های عمرانی قرارگاه فعایت می کنند که درصد کمی از این تعداد نیروی رسمی سپاه هستند همچنین قرارگاه با برخورداری از ۱۳ هزار دستگاه، ماشین آلات و تجهیزات از ظرفیت بی بدیلی در کشور برخوردار است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: قرارگاه افتخار دارد که مسئولیت سازندگی و عمرانی کشور را بر عهده داشته و موتور محرکه سازندگی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با برخورداری از ظرفیت مهندسی بالا آمادگی انجام پروژه های بزرگ عمرانی و صنعتی در خارج از کشور را دارد.

سردار عبداللهی پیرامون تعامل سپاه و دولت در حوزه سازندگی نیز گفت: ما بر اساس رسالت و وظیفه ای که داریم همواره یار و همراه دولتها هستیم؛ امروز ارتباط ما با دولت و سازمان های مرتبط ارتباط کاری خوبی است و مشکل خاصی وجود ندارد ما وظیفه داریم در قالب ایجاد رویه‌ وحدت کشور را بسازیم؛ ممکن است در برخی موارد کسری بودجه وجود داشته باشد اما این یک موضوع کلی است و به معنای این نیست که رابطه ما با دولت برقرار نباشد.

وی در خصوص ساخت آزادراه تهران – شمال نیز گفت: در دولت قبل توافقی بین قرارگاه و وزارت راه انجام شد که این آزاد راه به صورت مشارکتی ساخته شود که هنوز هم برقرار است، ساخت آزادراه تهران- شمال در مقطع کنونی مشکلات مالی و زیست محیطی دارد که در صورت رفع آنها کار انجام می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از ساخت پالایشگاهی بومی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد خبر داد و گفت: این پالایشگاه روزانه ۶۰ میلیون لیتر تولید دارد که افتتاح آن در زمان معین اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه بالاترین آمار ایجاد اشتغال در کشور مربوط به قرارگاه است پیرامون تعامل قرارگاه با دانشگاه ها نیز گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ارتباط تنگاتنگ با تمامی دانشگاه هابه ویژه دانشگاهای معتبر کشور دارد؛ امروز ۳۵ هزار مهندس، فوق لیسانس و دکترا در مجموع قرارگاه مشغول به فعالیت هستند که با این سرمایه نگرانی از آبادانی کشور نداریم قرارگاه امروز بستر مناسبی را برای پرورش مدیران ارشد کشور ایجاد کرده است.

سردار عبداللهی با بیان اینکه کیفیت، سرعت و قیمت پایین شعار قرارگاه در انجام پروژه‌های عمرانی است گفت: با توجه به اقدامات محرومیت زدایی که قرارگاه انجام می‌دهد همچنین پرداخت حقوق نیروها می‌بایست نگاه اقتصادی به کار داشته باشیم ما با وجود عدم نقدینگی در کشور هیچ پروژه ای را تعدیل و تعطیل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات مهندسی هیچ گونه وابستگی به خارج نداریم، نحوه واگذاری کار به قرارگاه را بر اساس تصمیم دولت دانست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از آغاز ساخت پروژه کمربندی جنوب تهران توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) خبر داد و گفت: با ساخت این کمربندی به طول ۱۶۴ کیلومتر با سه باند رفت و سه باند برگشت ترافیک غرب و شمال غرب به این آزادراه منتقل می‌شود این کمربندی از آبیک شروع و جنوب فرودگاه امام و اتوبان های تهران- ساوه و قم را قطع کرده و به چرمشهر وصل می شود.

سردار عبداللهی در خصوص پروژه های صنعتی و عمرانی قرار گاه خاتم الانبیا(ص) که در نوبت افتتاح است اظهار داشت: افتتاح فولاد میانه، تغلیظ مس سنگون، فاز اول آزاد راه حرم تا حرم و ترین ۴ فازهای ۱۵ و ۱۶ از جمله پروژه هایی است که به انجام رسیده و به زودی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همواره در معرض تحریم‌ها بوده‌ایم گفت: ما نباید تسلیم تحریم ها شویم می بایست با اقتدار و سرافرازی با استفاده از توانمندی‌های داخلی در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم. اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست اقتصاد اقتدار برای کشور است بلکه اقتصاد اقتدار برای کشور است.

سردار عبداللهی افزود: با توجه به پایین آمدن قیمت نفت ما صنایع معدنی را جایگزین آن می‌دانیم. باید به جایی برسیم که دیگر احتیاجی به نفت نداشته باشیم.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های خارجی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)گفت: بر اساس تدابیر راهبردی در کشورهای همسو همچون عراق پروژه داریم، راه اندازی دو خط انتقال گاز و توسعه حرم حضرت علی (ع) و ساخت صحن حضرت زهرا(س) از جمله این پروژه‌ها است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: قرارگاه به پروژه های زیر۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان ورود پیدا نمی کند.

وی افزود: پیشنهاد تشکیل شورای عالی سازندگی را به دولت داده‌ایم تا از ظرفیت‌های سازندگی در راستای عمران و آبادانی کشور بهره گرفته شود.

سردار عبداللهی در پایان با بیان اینکه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) همه چیز شفاف بوده و نماینده دیوان محاسبات و ذی حساب وجود دارد گفت: کل مبالغی که بابت پروژه و قراردادها از دولت دریافت می‌کنیم به خزانه واریز شده و سپس قرارگاه بر طبق قراردادها این مبالغ را دریافت می‌کند.

نظر شما