شناسهٔ خبر: 77407 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افزایش شانس والیبال ایران برای فینال لیگ جهانی

با انصراف برزیل از میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی، پرونده ایران، روسیه و لهستان روی میز رئیس FIVB است که در هر حال احتمال حضور ایران در بین ۶ تیم برتر را افزایش می‌دهد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، کنفدراسیون والیبال برزیل به خاطر اختلاس ۳۰ میلیون دلاری مدیران آن و قطع همکاری بانک برزیل با این سازمان از میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵ انصراف داد. حالا کشورهای ایران، روسیه و لهستان، کاندیداهای برگزاری مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۵ هستند.

البته هر کشور شرایط خاص خودش را دارد. مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۵ با حضور ۶ کشور برتر این تورنمنت ۲۰ میلیون دلاری برگزار می‌شود. بنابرین، میزبانی مفصل و پر دردسری در کار نیست. تمرکز و توجه ویژه فدراسیون جهانی والیبال روی برگزاری با شکوه و پخش تلویزیونی گسترده این رویداد است. قطعاً این کار برای کشورهای اروپایی مثل روسیه و لهستان کار سختی نیست اما لهستانی‌ها به تازگی از میزبانی مسابقات قهرمانی جهان فارغ شده‌اند و فدراسیون جهانی والیبال در مورد روسیه معتقد است که باید میزبان رویدادهای بزرگ مثل قهرمانی جهان باشد به همین خاطر، برگزاری مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۲ برای روس‌ها کنار گذاشته شده است.

در این شرایط به نظر می‌رسد با توجه به تضمینی که ایرانی‌ها به FIVB برای برگزاری فینال لیگ جهانی داده‌اند و پیشرفت چشمگیر ایران در جهان، تهران گزینه محتمل برگزاری فینال لیگ جهانی است. اما یک مشکل بزرگ هم بر سر راه ایران وجود دارد و آن عدم اجازه حضور بانوان در سالن آزادی است. فدراسیون جهانی والیبال بعید است با توجه به حساسیت‌هایی که روی ایران در مورد پرونده غنچه قوامی به وجود آمده، میزبانی فینال لیگ جهانی را به تهران بدهد.

در هر حال، برگزاری مرحله نهایی لیگ جهانی در هر کدام از کشورهای لهستان و روسیه به عنوان هم گروهی‌های ایران در مرحله بین قاره‌ای این لیگ، شانس ایران را برای رسیدن به جمع ۶ تیم نهایی بیشتر خواهد کرد.

نظر شما