شناسهٔ خبر: 77372 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قطورترین درخت جهان+عکس

قطورترین درختان جهان در سال‌های اخیر به جاذبه جدید گردشگری مکزیک تبدیل شده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، بررسی ها نشان می دهد قطورترین درختان جهان با ۳۶ متر قطر در سالهای اخیر جاذبه جدید گردشگری  مکزیک تبدیل شده است.

این درخت که در منطقه تاریخی آواژاکای مکزیک قرار داشته و محققان تاکنون موفق به تعیین قدمت دقیق آن نشده اند، پس از پخش یک برنامه تلویزیونی درباره آن با سیل گردشگران مواجه شد.

 

قطورترین درختان جهان در شرایطی به  جاذبه جدید گردشگری مکزیک تبدیل شده که این کشور در سال ۲۰۱۳ میزبان نزدیک به ۲۴ میلیون  گردشگر بود که حاصل آن ایجاد هزاران شغل جدید در مکزیک و ورود حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز به چرخه اقتصادی این کشور بود.

مکزیک که صنعت گردشگری از دهه ۶۰ میلادی یکی از ارکان اقتصاد آن محسوب می شود، در سال ۲۰۰۵ توانست بهترین سال صنعت گردشگری ‌اش را تجربه کرده و در رتبه‌ هفتم مقاصد برتر گردشگری جهان قرار گیرد.

دولت مکزیک نیز قصد دارد در قالب برنامه‌ای هفت ساله این کشور را به میزبان  حدود ۲۵ گردشگر در سال ۲۰۱۸  و یکی از ۵ مقصد  برتر گردشگری جهان تبدیل کند، این در حالی است که کارشناسان از عدم آشنایی بیشتر شاغلان در صنعت گردشگری مکزیک به زبان انگلیسی،   مشکلات در تبدیل ارز بدلیل تعداد کم دستگاه‌های ای‌تی‌ام و افزایش خشونتها در شهر گردشگری «آکاپولکو» مقصد نخست گردشگری  مکزیک بعنوان موانعی در مسیر تحقق این هدف نام می برند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۹۲۳۰۰۰۱۲۸#sthash.F۷uNezn۱.dpuf

نظر شما