شناسهٔ خبر: 77178 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آخرین اخبار از سفر زائران حسینی به کربلا

سفر به کربلا معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از اتخاذ تدابیر پدافندی در مراسم اربعین حسینی در مرزها خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ الهامی در نشست خبری افزود: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء مسئول تأمین امنیت مرزهای هوایی و فضایی کشور است و در کنار این مسئولیت، مأموریت حفاظت از مراکز هسته ای را نیز بر عهده دارد.

وی گفت: علاوه بر این در مأموریت های مختلف نیز، قرارگاه چتر پدافندی خود را برای حفاظت از آسمان کشور می گشاید.

الهامی افزود: امسال در مراسم اربعین حسینی در مرزهای غربی کشور که صدها هزار نفر از عزاداران از آنجا برای عزیمت به نجف و کربلا حضور دارند، مأموریت تأمین امنیت به عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء است.

وی گفت: نیروهای قرارگاه با استفاده از شبکه های دیده بانی بصری، رادارها و بهره گیری از امکانات جمع آوری اطلاعات سیگنالی، تأمین امنیت مرزهای هوایی کشور را تا صدها کیلومتر خارج از مرز نیز به عهده دارند.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: پدافند هوایی خاتم الانبیاء در مراسم امسال امنیت پروازها را در کریدورهای منتهی به نجف اشرف بر عهده دارد.

به مرزهای زمینی نروید

ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه ای از متقاضیان سفر به عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی (ع) خواست از مراجعه به مرزهای زمینی خودداری کنند.

در این اطلاعیه شماره شش این ستاد آمده است: با توجه به این که همه همت مسئولان مربوط و خادمان زائران اربعین حسینی (ع) معطوف به برنامه ریزی، تجهیز و آماده سازی مبادی ورودی کشور برای پذیرایی از زائران در مرحله برگشت از عتبات عالیات عراق است و با عنایت به سنگینی ترافیک و عدم کشش مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی تأکید می شود؛ هموطنان از حرکت به سمت مرزهای زمینی کشورمان خودداری کنند تا تمهیدات لازم برای ورود زائران به کشور فراهم شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی نیز با اشاره به ازدحام مردم در مرز مهران و خروج بیش از یک میلیون زائر از مرزها در چند روز اخیر، از هموطنان خواست، برای زیارت عتبات عالیات از مرزهای شلمچه و چزابه اقدام کنند.

سرهنگ ابراهیم رضایی نژاد افزود: این دو مرز از لحاظ سهولت در تردد وضع بهتری دارد و در مرز مهران، به علت جمعیت زیاد، مردم با مشکل مواجه و در نهایت بیشتر معطل می شوند.

ترافیک سنگین  در محورهای منتهی به مهران

استاندار ایلام  ترافیک  محور صالح آباد به مهران و مهران به مرز را سنگین اعلام کرد.

مروارید گفت: هم اکنون این مسیر ۵۰ کیلومتری با سه ساعت و یا بیشتر طی می شود و  مسافت ۱۱ کیلومتر مهران تا مرز هم بیش از یک ساعت و نیم زمان می برد.

 دو بالگرد امداد رسان،  در خدمت زائران 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان:‌ دو فروند بالگرد برای امداد رسانی هوایی به زائران اربعین حسینی در دو مرز شلمچه  و  چزابه اختصاص داده شد.

تدارک برای بازگشت

مدیر پایانه مرزی شلمچه هم گفت: همه پایانه های درون و برون استانی خوزستان برای بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه بسیج  شدند.

فریدون رودآبر افزود: ۳۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای انتقال زائران به مقصدشان در شلمچه مستقر شدند که  ۵۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد برای جابجایی زائران شهرستان های آبادان و خرمشهر رایگان از مرز شلمچه به ایستگاه های مورد نظر در این دو شهرستان انتقال داده می شوند.

وی گفت: دروازه های ورودی زائران در مرز شلمچه نیز به ۲۰ واحد افزایش یافته است تا  امور ترخیص زائران در  زمان بازگشت به کشور بدون کمترین معطلی انجام شود.

تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار زائر از طریق دو مرز چزابه و شلمچه  به کربلای معلی اعزام  شدند.

دو مرز چذابه و  شلمچه دو  کانون اصلی  و  رسمی تردد زائران اربعین حسینی است که چزابه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و  مرز شلمچه در ۱۶ کیلومتری غرب خرمشهر واقع است.

نظر شما