شناسهٔ خبر: 77145 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ظریف خبر داد:

برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان

ظریف/43 وزیر امور خارجه از برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، نظام الدین شمس الدین  زاهدی، معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان که برای شرکت در اولین همایش بین المللی جهان علیه  خشونت و افراطی گری به تهران سفر کرده است در حاشیه این همایش با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سوابق مشترک فرهنگی، تاریخی، دینی دو ملت ایران و تاجیکستان ابراز امیدواری کرد مناسبات دو  کشور بیش از پیش گسترش یابد.

محمد جواد ظریف با اشاره به پیشرفت و توسعه  تاجیکستان ظرف سالهای اخیر تاکید کرد با توجه به توانمندیهای فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران زمینه  همکاریهای بیشتر بین دو کشور در حوزه روابط اقتصادی فراهم است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد سه کشور ایران – تاجیکستان و افغانستان می توانند در حوزه های مختلف همکاری داشته باشند.

وی ابراز امیدواری نمود اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک برگزار شود.

در ادامه نظام الدین شمس الدین زاهدی معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار تاکیدکرد سفر جناب آقای دکتر روحانی به تاجیکستان زمینه گسترش مناسبات دو جانبه را فراهم کرده و اراده سیاسی مقامات ارشد دو کشور فضای بسیار مثبتی را برای توسعه همکاریها بوجود آورده است.

وی افزود: همکاری بین کشورهای شرکت کننده در همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری می تواند زمینه رشد و توسعه همکاریهای همه جانبه در این خصوص را فراهم کرده و در مقابل توسعه خشونت و عقب ماندگی را از بین ببرد.

نظر شما