شناسهٔ خبر: 77140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اسد از سوریه به روسیه می رود

بشار اسد قرار است در سفر بشار اسد طرح پیشنهادهایی که از سوی تهران و مسکو برای حل بحران سوریه تشکیل شده، مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش نماینده به نقل از روزنامه السفیر لبنان، این روزنامه در خبری اعلام کرد که برخی منابع آگاه در گفتگو با روزنامه السفیر از سفر "بشار اسد"، رئیس جمهوری سوریه به مسکو پایتخت روسیه پس از اعیاد سال نوی میلادی خبر داده اند.

این روزنامه به نقل از این منابع اعلام کرد که قرار است در این سفر طرح پیشنهادهایی که از سوی تهران و مسکو برای حل بحران سوریه تشکیل شده، مورد بررسی قرار گیرد.

این منابع گفته اند که این طرح شامل این است که "اعلام گردد که بشار اسد آماده است از برخی از اختیاراتش چشم پوشی نماید و همچنین با انجام گقتگو و مذاکره در مسکو وپس از آن در دمشق موافقت شود. "

السفیر در ادامه به نقل از این منابع می‌نویسد: اسم‌های مطرح برای گفتگو و مورد پذیرش برای نظام سوریه برای شرکت در گفتگوها "معاذ الخطیب" رئیس سابق ائتلاف ملی مخالفان سوریه و "حسن عبدالعظیم" هماهنگ کننده هیئت هماهنگی مخالفان و گروه وی و نیز قدری جمیل و ۱۲ حزب از احزاب کرد علاوه بر برخی نیروهای اسلامگرایی که رابطه ای با داعش ندارند، می‌باشد.

این منابع همچنین اعلام کردند که گفت‌وگوها شامل گفت‌وگو با گروهک "جبهة النصره" نمی‌شود و طرح شامل تشکیل دولت در آوریل آینده به ریاست "معاذ الخطیب" است که بیشتر وزرای آن از معارضان خواهند شد، اما این امر منوط به اصلاح قانون اساسی و فراهم کردن مقدمات برای انتخابات پارلمان جدید است بدین شرط که وزارت دفاع برای بشار اسد محفوظ باشد و این همان نکته‌ای است که روس‌ها بر آن تأکید می‌کنند.

این منابع همچنین اعلام کرده اند که این طرح شامل بازگشت برخی از افسران ارتش آزاد نیز هست.

نظر شما