شناسهٔ خبر: 77119 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

استقلال به تیموریان: طلبت را ببخش و برو

تیموریان جدایی تیموریان از استقلال خبری است که این روزها مدام تکرار می‌شود اما بر سر نحوه جدایی مدام اخبار و شایعات تازه‌ای به گوش می‌رسد.

به گزارش نماینده، مستندترین اخبار را اما باید از درون نشست‌هایی بیرون آورد که طی روزهای اخیر میان این بازیکن و صادق‌پور انجام شده است. موضوعی که خبرگزاری ایسنا نیز به آن پرداخته بود و اطلاعات درستی از نحوه جدایی تیموریان ارائه کرد. نحوه جدایی تیموریان از استقلال اساسا با توجه به بدهی سنگینی که باشگاه استقلال به این بازیکن دارد به صورت معاوضه انجام نخواهد شد چراکه اگر باشگاهی قرار باشد تیموریان را جذب کند ابتدا باید طلب سنگینی که باشگاه استقلال به این بازیکن دارد را بپردازد مضاف بر آن رقمی را هم برای عقد قرارداد جدید برای او در نظر بگیرد که برای نیم فصل دستمزد سنگینی خواهد بود و حجم پولی که برای استخدام آندو صرف می‌شود ممکن است باشگاه خواهان را زیر سوال ببرد. مسوولان باشگاه استقلال با علم به این وضعیت در پی گرفتن تخفیف بزرگی از تیموریان هستند.

نشست‌هایی که طی روزهای اخیر میان شماره ۱۴ با صادق‌پور و دیگر اعضای هیات مدیره برگزار شد با محوریت این موضوع بود و حتی مدیرعامل باشگاه استقلال هم بدش نمی‌آید که برگه فسخ قرارداد تیموریان را در شرایطی امضا کند که این بازیکن از طلب بزرگی که دارد بگذرد. ظاهرا آندو با بخشش یک میلیارد از باقیمانده طلبی که دارد مخالف نیست و می‌خواهد در فضایی آرام باشگاه استقلال را ترک و به تیم دیگری برود.

تیموریان از برخی مسائل در باشگاه استقلال ناراحت است و حتی اعلام کرده بود که با این لیدرهایی که به خانواده‌اش فحاشی کرده‌اند نباید در استقلال بماند، در نتیجه به دنبال جدایی مقطعی است. تیموریان دلبستگی‌های خاصی به استقلال دارد که این موضوع را بارها اعلام کرده است اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که او به لحاظ فنی شرایط خوبی ندارد و باشگاه استقلال هم در تامین خواسته‌های مالی او دچار مشکل شده، جدایی بهترین راهکار باشد. از سویی باشگاه استقلال هم نمی‌خواهد طوری فضا رقم بخورد که به واسطه از دست دادن آندو مقابل هواداران قرار بگیرد و به این سبب می‌خواهد فضا کاملا دوستانه و در محیطی آرام جلو برود. در مذاکراتی که با تیموریان شده پیشنهاد فسخ قرارداد در صورت بخشش باقیمانده دستمزد ارائه شده است. آندو هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده اما به نظر می‌رسد او با این پیشنهاد موافقت می‌کند تا در فضای آرام‌تری به فوتبال ادامه دهد و از طرفی باشگاه استقلال هم دچار ضرر نشده و در واقع از لحاظ مالی با مشکل مواجه نشود. ممکن است همین اتفاقی که برای تیموریان رخ داد به زودی برای هاشم بیک‌زاده هم رخ دهد. باشگاه استقلال رقم قابل توجهی هم به این بازیکن بدهکار است و شاید پس از اینکه تیموریان طلبش را بخشید و از استقلال رفت آنگاه نوبت به بیک زاده برسد تا از این باشگاه جدا شود. وضعیت اقتصادی باشگاه استقلال به دلایل گوناگون رو به راه نیست و هر روز درباره نحوه واگذاری نیز خبرهای تازه‌ای به گوش می‌رسد. باشگاه استقلال در وضعیتی قرار گرفته که نمی‌تواند به قراردادهایی که با برخی بازیکنان بزرگش منعقد کرده بود پایبند باشد و در نتیجه دنبال فسخ قرارداد این بازیکنان به طور مسالمت‌آمیز است.

با جدایی احتمالی این بازیکنان مشخص نیست که استقلال از لحاظ فنی با چه وضعیتی مواجه می‌شود. برخی اعتقاد دارند که اگر بازیکنان بزرگ بروند جا برای جوان‌ترها باز می‌شود و برخی هم معتقدند که رفتن ناگهانی این بازیکنان تیم را خالی می‌کند و نتایج اسفباری به بار می‌آورد. تحلیل‌ها درباره اتفاقاتی که در آینده رخ خواهد داد گوناگون است اما باید منتظر ماند و نتیجه این رفت و آمدها و فعل و انفعالاتی که در بازه نقل و انتقالات رخ می‌دهد را به نظاره نشست. شاید برای استقلال این جدایی‌ها نتیجه خوبی به بار آورد و شاید هم نه، استقلال بعد از جدایی ستاره‌هایش با شوکی بزرگ روبه‌رو شده و شاید مشکلات بسیاری ایجاد شود.

منبع: ایران ورزشی

نظر شما