شناسهٔ خبر: 77062 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آب شرب بیجار در مرحله هشدار قرار دارد

بازدید «سید محمد بیاتیان» عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده نماینده بیجار در مجلس با بیان اینکه آب شرب بیجار در مرحله هشدار قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۷۲ روستای بیجار با تانکر آبرسانی می‌شود و ۵۰ روستا نیز در مرحله هشدار شدید قرار دارند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس به نقل از خانه ملت، سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو با پخش کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به بیجار اظهار داشت: وکلای ملت٬‌ ملت بزرگ ایران و دولتمردان عزیز آنچه در ابتدا پخش شد بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در سفر سال ۸۸ به شهرستان بیجار و گروس بود.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مهاجرت مردم بیجار برجسته‌ترین دغدغه‌ای است که باید مسئولان و دولتمردان نسبت به آن حساس باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: این شهرستان در طول ۱۰ سال حدود ۳۰ هزار نفر کاهش جمعیت داشته و از ۱۲۵ هزار نفر به حدود ۹۴ هزار نفر رسیده است٬ شهرستانی که بیش از ۴۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که همگی در میدان رزم به شهادت رسیده‌اند و هزارت رزمنده و ایثارگری که افتخار می‌کنند که شهرشان پایگاه اهل بیت است.

بیاتیان تصریح کرد: ‌شهرستان بیجار به عنوان شهری که از بوی ولایت پر شده، نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی با بیان اینکه افتخار مردم بیجار و گروس این است که امام فرمود بیجار دژ مستحکم کردستان است٬ ادامه داد: مدال گردن این مردم این است که مقام معظم رهبری فرمود بیجار پایگاه اهل بیت است و بدانید تا امروز هم بیجار و شهرها و روستاهایش تنگه احد انقلاب اسلامی بوده٬ هست و خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین اضافه کرد: باید بدانیم که در چند سال گذشته برنامه دولت‌ها برای بیجار چه بوده؟ نسخه‌های تکراری و غیر قابل اجرا و وعده‌های اجرا نشدنی بیشتر نقش مسکن را بازی کرده و خواسته‌های مردم را برآورده نکرده است.

وی در ادامه بیان داشت: بدانید قدیمی‌ترین جاده استان کردستان در شهرستان بیجار جاده بیجار ـ همدان است که ۳۵ سال از شروع آسفالت آن می‌گذرد و هنوز که هنوز است به پایان نرسیده است.

بیاتیان افزود: بدانید که درصد بیکاری در شهرستان بیجار با وجود مهاجرت فراوان حدود ۳۰ درصد است و تحصیل‌کردگان و مدرک‌داران بسیاری در آرزوی اشتغال به سر می‌برند.

نماینده بیجار تصریح کرد: بدانید بیجار که بام ایران است و از لحاظ بهره‌مندی از آب شرب در مرحله هشدار قرار دارد و ۷۲ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و ۵۰ روستا نیز در مرحله هشدار شدید قرار دارند.

نظر شما