شناسهٔ خبر: 77046 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یک میلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل به وزارت راه اختصاص یافت

نقشه مترو براساس مصوبه مجلس، مبلغ یک میلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان و در جریان ادامه رسیدگی به موارد ارجاعی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه، با ۱۲۹ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع با پیشنهاد لاهوتی نماینده لنگرود در مورد اضافه شدن راه‌های روستایی به بند الحاقی یک ماده یک این طرح موافقت کردند.

براساس بند الحاقی یک ماده یک این طرح، دولت مکلف است معادل ریالی حداقل یک میلیارد دلار از محل فروش میعانات گازی را به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی در قالب بودجه عمومی و به نرخ روز محاسبه و برای توسعه حمل و نقل کشور به وزارت راه و شهرسازی اختصاص دهد؛ این منابع در قالب ردیف‌های مستقل و مشخص در قوانین بودجه سنواتی درج و وجوه دریافتی به صورت ماهانه به این وزارتخانه پرداخت می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی مکلف است ۲۰ درصد وجوه دریافتی را جهت توسعه و نگهداری بنادر و راه‌های روستایی و ۸۰ درصد آن را جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور هزینه کند.

اعتبار موضوع این ماده در ردیف‌های مستقلی برای کمک به ردیف‌های بودجه سالانه پیوست قانون برای این اهداف در نظر گرفته می‌شود.

در تبصره این ماده آمده که شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران موظف است طرح جامع سراسری حمل و نقل کشور را ظرف ۶ ماه تعیین کند.

انتهای پیام/

نظر شما