شناسهٔ خبر: 77028 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سید علی خمینی: پرچم حقانیت انقلاب به رهبری امام برافراشته شد

سید علی خمینی یادگار امام در کنفرانس بین المللی "جهان علیه خشونت و افراطی گری" گفت: پرچم حقانیت انقلاب به رهبری امام برافراشته شد.

به گزارش نماینده به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، امام را فردی دانست که در دنیای مدرنی که سخن از کنار گذاشتن رنگ سنت به میان آمده بود؛ پرچم دینداری توام با عقلانیت را برداشت و راه بازگشت حقانیت را به جهان هموار کرد.

وی افزود: سخن به گزافه نمی گویم، تنها کافی است به بررسی جامعه بشری پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی بپردازیم. در این راستا هیچ فرد منصفی نمی تواند منکر این نکته شود که این انقلاب توانست پرچم حقانیت را به رهبری حضرت امام(س) بر محور دین داری توأم با عقلانیت برافرازد.

یادگار امام با اظهار تأسف از انواع افراط گری ها در دنیای امروز، اظهار داشت: گرچه در اینجا مجالی نیست تا از رابطه عقلانیت، انقلاب و خشونت سخن بگویم اما می توان اشاره ای به افراط گرایی در جهان امروز داشت.

وی تصریح کرد: افراط گرایی می تواند به دو گونه افراط گرایی نظری و افراط گرایی عملی، بروز یابد. افراط گرایی نظری به معنای بروز این واکنش در ساحت اندیشه و افراط گرایی عملی به معنای بروز این واکنش در ساحت عمل است.

یادگار امام در ادامه تصریح کرد: در این راستا به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان اشاره می کنم؛ ایشان به این نکته اشاره داشتند که وجه قالب افراط گرایی در زمان کنونی، افراط گرایی در عمل نیست بلکه شایسته است پیش از برخورد با افراط گرایی در حوزه عمل، دغدغه برخورد با آن را در حوزه نظری و اندیشه داشته باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به ریشه های نظری افراط گرایی گفت: در چنین کنفرانس ها و کنگره هایی به منظور ریشه کنی بنیاد افراط گرایی در دنیا برگزار می شود؛ باید توجه داشته باشیم مادامی که دنیا با حالتی دو گانه به کشورهایی که مرکز تفکرهای تکفیری و افراطی هستند، نگاه می کند، نمی توانیم چشم اندازی از گشوده شدن پنجره عدالت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: همچنین مادامی که افراط گرایی ریشه در خاک و زمین داشته باشد، شجره افراط گرایی همواره رشد خواهد کرد و چاره ای جز مبارزه وجود نخواهد داشت.

سید علی خمینی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از برگزارکنندگان کنفرانس، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و سخنان خود را با این گزاره پایان داد: به امید روزی که گزینه نظامی روی هیچ میزی قرار نداشته باشد.

نظر شما