شناسهٔ خبر: 77019 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آلودگی هوا تا ۵ سال آینده از وضعیت بحرانی خارج می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: امید است که آلودگی هوای تهران را تا ۵ سال آینده از وضعیت بحرانی خارج کنیم.

به گزارش نماینده، سیدهادی حیدرزاده در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص وضعیت فعلی آلودگی هوای تهران اظهار داشت: آلودگی اخیر تهران به دلیل وارونگی دما رخ داده است که با اصلاح کیفیت سوخت و منابع ثابت که تاکنون به آن توجه نشده، امید است بهبود یابد.

**آلودگی هوا جزء موارد لاینحل کلان‌شهر‌ها از جمله تهران است

وی با بیان این‌که آلودگی هوا جزء موارد لاینحل کلان‌شهر‌ها از جمله تهران است، گفت: کماکان ما با مشکل آلودگی هوا مواجهیم که موضوعاتی از قبیل توسعه موتوسیکلت برقی را در کاهش این معضل مؤثر می‌دانیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به این‌که موضوع موتوسیکلت برقی جزء مصوبه هیئت وزیران است ولی ما نگرانی داریم که این امر مد نشود، افزود: باید زیرساخت‌ها این امر در نظر گرفته شود همچنین موضوع باتری، محل ویژه تردد این وسایل و جنس مرغوب آن مدنظر باشد.

**در نظر گرفتن مسیر ویژه برای تردد موتوسیکلت برقی

حیدرزاده با بیان این‌که به طور مثال نباید کارخانه سوسیس یا کالباس به فکر تولید این وسایل حمل و نقل مذکور باشند بلکه باید به شکل تخصصی این امر صورت گیرد، اظهار داشت: بانک شهر در خصوص توسعه موتوسیکلت‌های برقی حمایت‌های خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به این‌که باید مسیر تردد موتوسیکلت برقی مشخص شود، ادامه داد: نباید احساسی در خصوص توسعه موتوسیکلت برقی اقدام شود ولی به طور کلی شهرداری نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

نظر شما