شناسهٔ خبر: 77017 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

تشرف حیدر العبادی به حرم امام حسین(ع)+تصاویر

نخست وزیر عراق شب گذشته ضمن زیارت حرم مطهر امام سوم شیعیان؛ برای پیگیری طرح‌ها و تدابیر امنیتی و خدمات رسانی در آستانه اربعین حسینی، نشستی با فرماندهان امنیتی و استاندار و رئیس شورای کربلا برگزار کرد.

به گزارش نماینده، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق شب گذشته به محض ورود به استان کربلا، برای پیگیری طرح‌ها و تدابیر امنیتی و خدمات رسانی در آستانه اربعین حسینی، حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) را زیارت کرد.

وی پس از دیدار و گفتگو با شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حرم امام حسین(ع) و نماینده آیت‌الله سیستانی از موکب‌ها و هیأت‌های حسینی که از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند بازدید کرد.

حیدر العبادی در کربلا نشستی را با محمد سالم الغبان، وزیر کشور، عقیل الطریحی، استاندار کربلا، نصیف الخطابی، رئیس شورای این استان و شماری از فرماندهان و مسئولان امنیتی برگزار و بر ضرورت همکاری نزدیک بین شهروندان و زائران با نیروهای امنیتی به منظور حفظ امنیت در کربلا تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در نشستی خبری در کربلا گفت نیروهای عراقی درگیری‌های شدیدی را با سازمان تروریستی داعش در مناطق مختلف انجام می‌دهند و ما وظیفه داریم که جان شهروندان و زائران را حفظ کنیم. برای همین نیروهای امنیتی در کربلا وظیفه سنگینی در حفظ جان زائران و کنترل ورودی‌ها و خروجیهای این شهر دارند.

العبادی تاکید کرد امیدواریم با افزایش شمار نیروهای امنیتی در کربلا به ویژه در روزهای اخیر نزدیک به اربعین که افزایش شمار زائران را به کربلا شاهد هستیم بتوانیم امنیت را تثبیت کنیم.

نخست وزیر عراق گفت: طبعا اطلاعاتی درباره وجود تهدیدهایی از طرف داعش وجود دارد چرا که همانطور که می‌دانید داعش سازمانی تروریستی است که تلاش می‌کند غیرنظامیان را هدف قرار دهد و تلفات بیشتری وارد کند.

وی اضافه کرد: اطلاعاتی داریم که آن‌ها تلاش کردند به این جمعیت زائران نفوذ کنند و آن‌ها را در هر نقطه‌ای که می‌توانند هدف قرار دهند اما در زیارت محرم الحرام و عاشورا نتوانستند به این هدف برسند و امروز نیز انشاالله نخواهند توانست به این هدف برسند.

حیدر العبادی تاکید کرد که همه زائران باید مراقب باشند و هرگونه اقدام مشکوک را گزارش کنند و باید همکاری نزدیکی بین شهروندان و زائران با نیروهای امنیتی که وظیفه محافظت از کربلا را دارند وجود داشته باشد.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره موافقت بغداد با اعطای مصونیت قضایی به نیروهای آمریکایی اعلام کرد که هیچ مصونیتی برای نیروهای خارجی قائل نیست.

وی تاکید کرد: هیچ توافقنامه‌ای درباره مصونیت سربازان آمریکایی در عراق امضاء نمی‌کنم.

 

نظر شما